Взути і забути: Як обрати зручне і якісне взуття

Фахівці поділилися секретами гарантії на взуття, особливостями маркування та вибору моделей "під себе"

Купити гарне, якісне та зручне взуття - справа не з легких. Є маса речей, на які споживач не звертає уваги, а то й просто не знає про їхнє існування. Що має стати визначальними критеріями при придбанні взуття розповіли фахівці Держпродспоживслужби.

Насамперед, продавець повинен забезпечити покупцям зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки взуття згідно правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами.

А перед тим, як приміряти взуття, варто звірити маркувальні дані на кожній напівпарі взуття, де зазначається: номер моделі(артикула); розмір, повнота; дата виготовлення (місяць, рік). В індивідуальну упаковку кожної пари має бути вкладена інформація (рекомендації) щодо його експлуатації та догляду за ним.

Приміряти взуття необхідно на обидві стопи, бажано постояти в ньому та впевнитись, що воно не тисне, а ще краще - походити магазином. Ще один нюанс - розмір. У разі не відповідності розмірів взуття та ноги можуть виникнути проблеми, які ставлять під загрозу здоров’я ніг або спричинить деформацію взуття, розрив швів, появу тріщин та зломів.

Якщо ж взуття підійшло за розміром, далі потрібно оглянути на предмет його якості. Тут треба попросити у продавця: інформацію про склад сировини, з якого воно виготовлено (натуральні чи штучні матеріали); про умови використання та догляду за взуттям; про гарантійні терміни носіння взуття; касовий чи товарний чек , який потрібно зберігати увесь гарантійний термін його носіння.

При виборі взуття зверніть увагу на його призначення (робоче, для відпочинку, модельне, повсякденне, спортивне та інше), адже саме від цього залежать встановлені гарантійні терміни носіння взуття.

Повсякденне та дитяче взуття мусить мати гарантію:

- на шкіряній підошві - 40 днів;
- на шкіряній підошві з накладкою - 45 днів;
- на підошві із шкірвалону, стероніпу, полівінілхлориду - 60 днів;
- на підошві із пористої гуми, поліуретану, термоеластопласта - 70 днів.

Взуття модельне:

- на шкіряній підошві - 50 днів;
- на підошві із шкірвалона, полівінілхлорида - 70 днів;
- на підошві із пористої гуми, поліуретана, термоеластопласта - 80 днів.

Взуття для активного відпочинку - 60 днів, гумове - 90 днів від дня продажу.

Гарантійні терміни визначаються від дня продажу або відповідного сезону і встановлюються виробником або суб’єктом господарювання. У ці строки можна, при потребі, отримати безоплатний ремонт або заміну товару. 

І ще один досить вагомий момент - щодо продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено впродовж двох років.

Виявляється, в Україні є й поняття сезонності носіння взуття, яке регламентується Постановою Кабміну від 19.03.94р. № 17). Зимовий асортимент взуття носиться з 15 листопада по 15 березня; весняно-осінній - з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада; літній - з 15 травня по 15 вересня. Тут важливо знати, що у гарантійні терміни на сезонні товари не включається час іншого сезону (міжсезонний період).

Тепер про те, що робити, якщо не пощастило і оцими усіма гарантіями треба рятуватися. Коли у взутті протягом гарантійного терміну носіння виявились недоліки виробничого характеру (приховані недоліки), в першу чергу, потрібно звернутися з письмовою заявою до суб‘єкта господарювання, у якого було куплено взуття. При цьому необхідно в обов‘язковому порядку пред’явити документ, який засвідчує факт купівлі (касовий або товарний чек).

Згідно із ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” споживач, в порядку та строки, що встановлені законодавством, має право: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар коштів; заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявного у продавця (виробника) товару.

За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом 14 днів або за домовленістю сторін.

У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. І тут важливо, що експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника), а якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання чи зберігання або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи.

Можна піти і далі, якщо споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

При придбанні взуття належної якості, яке не задовольнило за формою, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використане за призначенням споживач має право обміняти таке взуття на аналогічне у продавця, в якого воно було придбане, протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін взуття належної якості провадиться, якщо воно не використовувалося і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

А при порушенні прав споживача, кожен має право звернутись в ГУ Держпродспоживслужби за територіальним принципом зі скаргою.

І дружня порада від фахівців-практиків: до кінця дня ноги трохи набрякають і збільшуються в розмірах. Це означає, що та пара взуття, яка підійшла вам уранці, ввечері буде занадто вузькою і натре ногу. Розумніше купувати взуття ввечері.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook