В ангарах Хмельниччини майже рік очікують польотів військові безпілотники

Зліт ударних безпілотників Bayraktar TB2 гальмують бюрократичні процедури

В ангарах Хмельниччини майже рік очікуют…
Фото Сергій Жмурко

Турецькі Bayraktar TB2 досі не бачать неба, хоча рік тому ці закупівлі широко анонсовані, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на АрміяInform.

Закупівля ударних безпілотників і їх подальше використання в районі проведення ООС мали значно посилити бойові спроможності війська. Торік восени розпочалась і вже завершена процедура передачі БПЛА Bayraktar TB2 фірмою виробником українським військовим. Іноземні представники спільно з нашими фахівцями, які пройшли навчання в Туреччині, впродовж двох днів провели успішні випробувальні польоти всіх закуплених БПЛА. Присутнім членам державної комісії продемонстровано певні можливості Bayraktar TB2 щодо збору розвідувальної інформації, змодельовані різні ситуації під час польоту, що вимагали потужної професійної підготовки розрахунків.

Частина, створена саме під експлуатацію Bayraktar TB2, почала активно функціонувати і розвиватись. Оперативно комплектували вакантні посади фахівцями з усієї України. Повернулись на службу із запасу ті, хто мав досвід експлуатації БПЛА раніше. Поповнили підрозділ і офіцери-випускники Харківського національного університету Повітряних Сил і випускники Військового коледжу сержантського складу при цьому навчальному закладі.

Водночас почали приводити у пристойний стан і приміщення, виділені для базування ескадрильї. Частина з них лишилась ще від винищувального полку, розформованого двадцять років тому. І командування бригади тактичної авіації імені Петра Франка відповідально поставилось до допомоги "підшефним". Казарма, яку використовували резервісти бригади, була найкраща з того, що могли передати новоствореному підрозділу.

Для зберігання станцій наведення і самих Bayraktar TB2 передали сховища-ангари. На жаль, із коштів, необхідних для облаштування приміщень, надійшло всього 265 тисяч. Їх вистачило лише на заміну вікон, дверей і електропроводки, ремонту стелі.

Та до допомоги на волонтерських засадах активно долучилась міська влада, підприємці і небайдужі громадяни Старокостянтинова. Саме за їхнього сприяння створено прийнятні умови для розміщення особового складу – повністю замінено систему опалення будівлі, встановлено сучасний твердопаливний котел, обладнані душові кабіни й санвузли. Вхід до відремонтованого приміщення прикрасив майданчик для шикування. Умілими руками самих військових відремонтовані класи і службові приміщення. Частково будматеріали для цього надала громада міста. Командування частини робить все можливе у межах своєї компетенції і навіть більше.

Згідно з умовами контракту українська сторона мала б забезпечити створення відповідної інфраструктури для життєдіяльності ескадрильї за певними стандартами. А саме: боксів для автотехніки, яка забезпечує польоти, навчальних приміщень для проведення занять з фахівцями груп обслуговування, технічно-експлуатаційної частини для обслуговування і регламентних робіт БПЛА тощо. Всього цього поки що немає.

Окрім того, для забезпечення функціонування і підготовки ескадрильї необхідні нормативні документи, програма підготовки фахівців обслуг і екіпажів. Бойове злагодження новоствореної частини мало розпочатись після підписання акту передачі їй літальних апаратів.

Але механізм на якомусь етапі "пробуксовує". Чи то довга бюрократична тяганина сотень погоджень і узгоджень у високих кабінетах гальмує процес, чи відсутність волі того, від кого залежить функціонування частини. Тому, як би не старались чи хотіли самі військові якнайшвидше повноцінно функціонувати і долучитись до активної практичної фази польотів, у них це не виходить.

При тому всьому, уже відпрацьовані необхідні керівні документи з підготовки фахівців БПЛА. Наразі відбуваються заняття в системі бойової підготовки, військовослужбовці навчаються в навчальних центрах. Але потрібно розв’язати низку проблем, зокрема ключових, які заважають розпочати те, заради чого і закупили цю сучасну техніку.

Bayraktar TB2 з нетерпінням очікують на передовій, а сучасна безпілотна авіатехніка, яка могла б значно посилити і підтримати бійців на передовій, простоює в ангарах військового летовища, а фахівці, на підготовку яких держава витратила значні кошти, ще не мають змоги виконувати свої професійні обов’язки у повному обсязі.

Нагадаємо, не лише про небо мріють старокостянтинівські пілоти.

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"