В Європу за мільярд: Як на Хмельниччині ремонтують "тещин язик" на Чернівці (ФОТО)

Урядовці планують прокласти шлях і збудувати сучасний митний пункт пропуску в Дяківцях під Чернівцями

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
В Європу за мільярд: Як на Хмельниччині…

Cтворення якісної міжнародної автотранспортної магістралі розпочали цьогоріч, з малого - ремонту і упорядкування найнебезпечнішої ділянки дороги національного значення Житомир - Чернівці, так званого "тещиного язика" поблизу Кам'янця-Подільського.

Кам'янецький перевал, що перетікає в звивисту і надто небезпечну дорогу, за 5 років забрав життя 10 людей, ще майже сотня постраждали.

Аби попередити водіїв про небезпечну ділянку на замовлення Служби автомобільних доріг на цій ділянці додатково встановили 158 модифікованих дорожніх знаків. За кілька останніх місяців тут не трапилося жодної ДТП із летальними наслідками. Цьогоріч же тут розпочали грандіозний ремонт. Першим етапом став міст через річку Мукшу.

"Це є перша черга, яка будується. По містку пускається рух і з'єднується половина зі старим мостом, то - другий етап. На другий рік буде пущений рух транспорту вже двома полосами, - каже виконроб Володимир Карпець. - Тут піде бар'єрне огородження, перила з двох сторін, освітлення."

Міст хочуть повноцінно запустити в другому півріччі 2018 року. Його ширина з тротуарами - майже 20 метрів. Вартість робіт - 11,5 мільйонів гривень.

Повністю завершити капітальний ремонт аварійно-небезпечної ділянки автодороги Житомир - Чернівці планується лише наступного року. Подільський серпантин у 2018 році планують розширити до трьох смуг руху.

За словами заступника міністра інфраструктури України Юрія Лавренюка, це дуже складний проект, який готували майже рік. "Складна система водовідведення і додатково дододається ще одна полоса для реверсного руху. Проект завершено, тендерна процедура розпочата, - каже високопосадовець. - На сам серпантин вже виділили 197 мільйонів гривень, і ще додатково 90 млн буде на 2018 рік."

Влаштування додаткової смуги на підйом протяжністю 5,5 км у с. Гуменці коштуватиме майже 200 млн грн.

Облаштувавши дорогу всім необхідним: від покриття до освітлення, у Міністерстві інфраструктури планують створити ще один транспортний коридор до кордону із Румунією.

"На дорогу Хмельницький - Чернівці виділили один мільярд гривень. Це буде 600 млн на території Хмельницької області і 400 млн на території Чернівецької області, - каже Юрій Лавренюк. І уточняє: "Є в Чернівцях такий населений пункт - Дяківці, де є кордон з Румунією. Ця дорога - має стати таким коридором, який буде вести: Київ - Житомир, Житомир - Хмельницький, Хмельницький - до пункт пропуску в Дяківцях Чернівецької області. І це буде дорога в ЄС в об'їзд Чернівців."

Але збудувати дорогу - це лише половина справи. Її ще потрібно вберегти. Чи не головним ворогом дорожнього покриття називають перенавантажені машини. Власне, тому й днями Хмельниччина отримала три пересувні комплекси габаритно-вагового контролю європейського зразка - якраз для зважування великовагових транспортних засобів. Ці комплекси із спецобладнанням курсуватимуть дорогами області та здійснюватимуть контроль за рухом перевантажених автівок.

За словами очільника управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області Віталія Дзюби, Хмельниччина - друга в Україні область, що отримала такі пересувні комплекси. Вартість одного такого спецавто - один мільйон гривень. Ці автівки зі спецобладнанням - ноутбуки, що під'єднані до цетрального серверу, пристрої для зчитування даних щодо часу перебування водіїв за кермом, і даних ваги транспортного засобу і навантаження на одну вісь.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme