Бути передбачуваним і уважним: Що слід згадати велосипедистам, відкриваючи сезон
Велосипедисти є повноцінними учасниками дорожнього руху, тож і дотримання правил для них теж є обов'язковим
- Хмельницький
-
4 квітня 2019 15:00

Що варто пам'ятати велосипедистам передусім, так це те, що вони є учасниками дорожнього руху, - кажуть патрульні. А зважаючи на те, що з кожним роком велосипедистів на дорогах міста стає дедалі більше, далеко не кожен з них знає навіть основні Правила дорожнього руху.
От правоохоронці вирішили нагадати правила, аби їзда приносила лише користь та була безпечною.
Отже, згідно розділу 6 Правил дорожнього руху:
- рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку;
- велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара);
- велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху;
- колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80-100 м;
- велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху;
- якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
Велосипедисту забороняється:
- керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості - з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;
- рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;
- рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);
- буксирувати велосипеди та буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.
Окремо можна згадати й поради та рекомендації "бувалих" роверистів. Перше – ніколи не вести телефонних розмов під час руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок, треба зупинитися. Також не можна їздити по проїзній частині з увімкненим плеєром і в навушниках.
Варто встановить дзеркало на шолом або кермо. Дзеркало дозволяє оцінити дорожню ситуацію позаду, побачити автомобіль "на хвості" та інші несподіванки, не випускаючи з уваги обстановку попереду. Дзеркало на шоломі краще через більші можливості огляду, але тут кожен має вирішити, що йому зручніше.
Проїзджаючи повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, треба переконатися, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або праворуч. Перший раз треба оцінити обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки, другий раз – на відстані, достатній, щоб знизити швидкість до розвилки чи зупинки.
У щільному трафіку (займає всі смуги) краще уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об’їздам. Якщо велосипедист налаштований в’їхати в тунель або на міст, він має увімкнути усе світло, що є на велосипеді.
На мостах не можна "притиратися" до відбійника – здалеку ви візуально будете "зливатися" з ним.
На перехрестях, зупиняючись на червоне світло, у щільному трафіку велосипедисту краще проїхати вперед, щоб його побачили всі водії, які перебувають позаду. Стартувати синхронно з машиною, водій якої не бачить "двоколісного", у скутому автомобілями просторі може призвести до неприємних наслідків.
Рухаючись на зелений, завжди треба поглядати у той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там несеться "джигіт", що хоче проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.
Будь-яка перепона на шляху – привід для гальмування, але аж ніяк не для різкого маневру.
Під час проїзду піску, калюж, трамвайних чи залізничних колій треба міцно тримати кермо: якщо воно буде "ходити" вільно, є ризик втратити керування і впасти.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 10:10На Хмельниччині вночі збили крилату ракету та кілька БпЛА
- 16:45ВАКС залишив під вартою ексочільницю Хмельницької МСЕК Тетяну Крупу, у якої знайшли майже $6 млн готівкою
- 09:02"УЗ" змінює розклад поїздів у 8 областях (СПИСОК)
- 14:28Синоптики уже сьогодні прогнозують погіршення погоди
- 12:00 Напередодні переговорів Зеленський-Трамп. Логіка сторін
- 08:40 Зустріч Трампа і Путіна: Чого так і не сталося
- 11:24У Хмельницькому правоохоронець побив затриманого, що був у кайданках
- 08:52У Хмельницькому змінили правила руху громадського транспорту під час повітряної тривоги
- 14:16Підтримка супутникового зв'язку в iPhone 17: де вона стане в нагоді Інновації
- 14:10Воротарські рукавиці adidas: перемагайте зі стилем та затишком! Актуально
- 11:11Смертоносна ДТП: На Хмельниччині загинули 5 людей
- 23:35 Українців чекають зміни у нарахуванні пенсій
- 21:47 З осені ТЦКашники фіксуватимуть на відео перевірки документів
- 22:43Українцям обіцяють якісний зв’язок на автошляхах і в селах
- 11:00Рашисти атакували Хмельниччину "Кинджалами"
- 15:55Командир Старокостянтинівських льотчиків став Героєм
- 12:55Ігри дітей з протипіхотною міною на Хмельниччині закінчилися ампутацією для одного хлопчика
- 16:01Керівник держпідприємства "Проскурівка" звинуватив нардепа Лабазюка у спробі рейдерського захоплення компанії
- 23:19Унікальну операцію із застосуванням 3D-імпланту провели у Хмельницькому пораненому військовому