Бути передбачуваним і уважним: Що слід згадати велосипедистам, відкриваючи сезон

Велосипедисти є повноцінними учасниками дорожнього руху, тож і дотримання правил для них теж є обов'язковим

Що варто пам'ятати велосипедистам передусім, так це те, що вони є учасниками дорожнього руху, - кажуть патрульні. А зважаючи на те, що з кожним роком велосипедистів на дорогах міста стає дедалі більше, далеко не кожен з них знає навіть основні Правила дорожнього руху. 

От правоохоронці вирішили нагадати правила, аби їзда приносила лише користь та була безпечною.

Отже, згідно розділу 6 Правил дорожнього руху:

- рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку;

- велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара);

- велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху;

- колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80-100 м;

- велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху;

- якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

Велосипедисту забороняється:

- керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості - з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;

- рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;

- рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

-  під час руху триматися за інший транспортний засіб;

- їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);

- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);

- буксирувати велосипеди та буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

Окремо можна згадати й поради та рекомендації "бувалих" роверистів. Перше – ніколи не вести телефонних розмов під час руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок, треба зупинитися. Також не можна їздити по проїзній частині з увімкненим плеєром і в навушниках.

Варто встановить дзеркало на шолом або кермо. Дзеркало дозволяє оцінити дорожню ситуацію позаду, побачити автомобіль "на хвості" та інші несподіванки, не випускаючи з уваги обстановку попереду. Дзеркало на шоломі краще через більші можливості огляду, але тут кожен має вирішити, що йому зручніше.

Проїзджаючи повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, треба переконатися, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або праворуч. Перший раз треба оцінити обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки, другий раз – на відстані, достатній, щоб знизити швидкість до розвилки чи зупинки.

У щільному трафіку (займає всі смуги) краще уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об’їздам. Якщо велосипедист налаштований в’їхати в тунель або на міст, він має увімкнути усе світло, що є на велосипеді.

На мостах не можна "притиратися" до відбійника – здалеку ви візуально будете "зливатися" з ним.

На перехрестях, зупиняючись на червоне світло, у щільному трафіку велосипедисту краще проїхати вперед, щоб його побачили всі водії, які перебувають позаду. Стартувати синхронно з машиною, водій якої не бачить "двоколісного", у скутому автомобілями просторі може призвести до неприємних наслідків.

Рухаючись на зелений, завжди треба поглядати у той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там несеться "джигіт", що хоче проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.

Будь-яка перепона на шляху – привід для гальмування, але аж ніяк не для різкого маневру. 

Під час проїзду піску, калюж, трамвайних чи залізничних колій треба міцно тримати кермо: якщо воно буде "ходити" вільно, є ризик втратити керування і впасти.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький