Бути передбачуваним і уважним: Що слід згадати велосипедистам, відкриваючи сезон
Велосипедисти є повноцінними учасниками дорожнього руху, тож і дотримання правил для них теж є обов'язковим
- Хмельницький
-
4 квітня 2019 15:00
Що варто пам'ятати велосипедистам передусім, так це те, що вони є учасниками дорожнього руху, - кажуть патрульні. А зважаючи на те, що з кожним роком велосипедистів на дорогах міста стає дедалі більше, далеко не кожен з них знає навіть основні Правила дорожнього руху.
От правоохоронці вирішили нагадати правила, аби їзда приносила лише користь та була безпечною.
Отже, згідно розділу 6 Правил дорожнього руху:
- рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку;
- велосипедист має право керувати велосипедом, який обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду - білого кольору, по боках - оранжевого, позаду - червоного. Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара);
- велосипедисти, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху;
- колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80-100 м;
- велосипедист може перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху;
- якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.
Велосипедисту забороняється:
- керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості - з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів;
- рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд облаштовано велосипедну доріжку;
- рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за руль, та знімати ноги з педалей (підніжок);
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років, які перевозяться на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками);
- буксирувати велосипеди та буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.
Окремо можна згадати й поради та рекомендації "бувалих" роверистів. Перше – ніколи не вести телефонних розмов під час руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок, треба зупинитися. Також не можна їздити по проїзній частині з увімкненим плеєром і в навушниках.
Варто встановить дзеркало на шолом або кермо. Дзеркало дозволяє оцінити дорожню ситуацію позаду, побачити автомобіль "на хвості" та інші несподіванки, не випускаючи з уваги обстановку попереду. Дзеркало на шоломі краще через більші можливості огляду, але тут кожен має вирішити, що йому зручніше.
Проїзджаючи повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, треба переконатися, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або праворуч. Перший раз треба оцінити обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки, другий раз – на відстані, достатній, щоб знизити швидкість до розвилки чи зупинки.
У щільному трафіку (займає всі смуги) краще уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об’їздам. Якщо велосипедист налаштований в’їхати в тунель або на міст, він має увімкнути усе світло, що є на велосипеді.
На мостах не можна "притиратися" до відбійника – здалеку ви візуально будете "зливатися" з ним.
На перехрестях, зупиняючись на червоне світло, у щільному трафіку велосипедисту краще проїхати вперед, щоб його побачили всі водії, які перебувають позаду. Стартувати синхронно з машиною, водій якої не бачить "двоколісного", у скутому автомобілями просторі може призвести до неприємних наслідків.
Рухаючись на зелений, завжди треба поглядати у той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там несеться "джигіт", що хоче проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.
Будь-яка перепона на шляху – привід для гальмування, але аж ніяк не для різкого маневру.
Під час проїзду піску, калюж, трамвайних чи залізничних колій треба міцно тримати кермо: якщо воно буде "ходити" вільно, є ризик втратити керування і впасти.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:53ВАКС конфіскував активи експрезидента "Мотор Січі" та його спільника: Що відібрали
- 10:33На Хмельниччині вночі збили два БпЛА
- 09:36Росіяни вночі атакували Україну 13 "шахедами": скільки вдалося збити
- 22:12 Зима повертається: В Україну йдуть заморозки
- 21:50Обмеження електроенергії 18 квітня можливі у всіх областях, - Укренерго
- 21:17Вимагання та грабежі: На Хмельниччині затримали організатора банди (ФОТО) ФОТО
- 17:09 Суд залишив колишнього президента "Мотор Січі" Богуслаєва та його спільника за ґратами
- 16:19 Зеленський підписав оновлений закон про мобілізацію
- 08:50Під час повітряної тривоги на Хмельниччині працювала ППО
- 11:50Зіткнення двох байків: У ДТП на Хмельниччині загинула 16-річна дівчина
- 09:30Телефон Служби 112 до кінця поточного року запрацює по всій Україні
- 15:40 На Хмельницькій АЕС стартувало будівництво нових енергоблоків за американською технологією
- 12:45Скандал з "побиттям" активістки в ТЦК на Хмельниччині: Що відомо
- 09:55В ОВА повідомили про пошкодження приватних будинків внаслідок збиття безпілотників на Хмельниччині
- 18:43 В "Укренерго" закликали українців зменшити споживання електроенергії
- 22:02 В Україні зараз найгірший показник народжуваності за останні 300 років
- 21:58Тарифи на світло: в Міненерго не виключили підвищення цін
- 13:20Житель Хмельниччини "замовив" старосту села за 2,5 тисячі доларів
- 10:43Нічна атака й вибухи на Хмельниччині: Що відомо