Наднормовий графік та виснажені водії: Як хмельницькі перевізники нехтують безпекою пасажирів

В обласному управлінні Укртрансбезпеки розповіли про найпоширеніші порушення, які допускаються хмельницькими перевізниками

Наднормовий графік та виснажені водії: Я…

Значна кількість порушень, виявлених інспекторами управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області, належить до порушень режиму праці і відпочинку водіїв міських перевезень на регулярних маршрутах.

На цьому наголосив під час розмови із кореспондентом Depo.Хмельницький очільник облуправління Укртрансбезпеки Віталій Дзюба.

Згідно ЗУ "Про автомобільний транспорт", автомобільний перевізник повинен забезпечувати умови праці і відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства. У Положенні про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів взначена нормальна тривалість робочого часу водіїв. Вона не повинна перевищувати 40 годин на тиждень, при цьому змінний період керування, включаючи надурочні роботи, не повинен перевищувати дев'ять годин.

"У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) не може перевищувати 10 годин. Якщо нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у транспортному засобі чи на робочому місці або якщо водію необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку, тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом дня (зміни) не перевищує 9 годин", - наголошує Віталій Дзюба.

Для водіїв автобусів, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, за їх згодою може встановлюватись робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 години з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки. При цьому тривалість перерви між частинами зміни повинна бути не менше двох годин без урахування часу для відпочинку і харчування. Час перерви між двома частинами зміни в робочий час не включається.

У Хмельницькому ж із дотриманням режиму роботи водіїв маршруток є істотні проблеми. Очільник обласного управління Укртрансбезпеки навіть навів конкретні приклади.

За словами Віталія Дзюби, перевізник, який обслуговує маршрути №№15, 18, 19, 20, 23, 35, 43 та багато інших, систематично порушує режим роботи і відпочинку водія.

"Як відомо, більшість аварій трапляється з причини недосипання, втоми та поганого самопочуття водіїв. А в нашому місті на регулярних маршрутах водії працюють по 18 годин на добу. Тобто, водій вже виїхав на маршрут о 5:00 ранку, закінчив його о близько 22:00 і так 7 днів поспіль. Про яку безпеку пасажирів може йтися?", - каже інспектор.

Але у перевізника своя правда - після того, як Укртансбезпека оштрафувала його підприємство, він позивається до суду з наміром скасувати постанови Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області. Насьогодні жодної такої постанови перевізник не скасував, при заявлених близько п'яти позовах. Хоча і розмір штрафу - 340 грн - певне не надто лякає підприємця.

Нагадаємо, часто самі водії маршруток порушують графіки, не доїжджаючи до кінцевої зупнки. Їх "ловлять", карають, а вони продовжують порушувати. І хоч вартість проїзду у громадському транспорті Хмельницького істотно зросла, якість надання послуг не змінилася.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme