Що їздило дорогами України останні 70 років (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Музей автопрому України незабаром має відкрити двері для поціновувачів ретромашин у Хмельницькому. Тут професіонали, любителі та ентузіасти зібрали всі можливі марки та моделі машин, мотоциклів та мопедів

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Що їздило дорогами України останні 70 ро…

Неймовірну колекцію автівок, мотоциклів та мотороллерів зібрали у Хмельницькому в один музей. Щоправда карантин відтермінував його відкриття. Про експозицію ж можна говорити й зараз, навіть невідреставровану – так ще цікавіше.

Музей буде двоповерховий, де нагорі демонструватимуть двоколісних коней,  а внизу – автомобілі. За словами ініціатора музею й голови Хмельницького міськкомітету ТСОУ Володимира Ковальчука, в списку музейних автомобілів 64 автомобіля, також є біля 42 мотоцикла і 8 мопедів випуску 30-, 40-, 50 років.

Усі експонати збирали активісти територією всієї України. Частину екземплярів купували, якісь міняли, а окремі взяли на збереження. За сім років вдалося зібрати фактично всі моделі. Тепер машини чекає фарбування, ремонт чи оновлення матеріальної частини. Окремі вже встигли поставити "на колеса", - це поки 15-20%.

Та більшість з машин все ще нагадують груду металобрухту, але це лиш для тих, хто не дуже розуміється на цінності ретро.

Фактично кожна машина має свою історію, особливість та демонструє той чи інший етап не лише розвитку автомобілебудування, а й особливості ситуації в країні.

Приміром, КДБешне авто таїло в собі чимало прихованих покращених елементів, починаючи з надійнішої підвіски, більшої прохідності й неймовірної для радянської епохи потужності двигуна.

"Серійний "ГАЗ" їхав ну аж 140 км/год, а цей міг розвивати швидкість до 220 км/год. Він виконував спеціальні завдання, - каже Володимир Ковальчук. – Аналогічних машин було в "Союзі" лише пару десятків, а ця - приїхала з Львівщини. Випускалися вони лише на спецзамовлення і, фактично, були засекречені."

Є у колекції машина, виробництва ПНР – так звана "Варшав'янка" – фактично копія радянської "Побєди". Аналогічні марки авто уже не відшукати, як, втім, і самого заводу. Тепер на його базі випускають автомобілі "Фіат".

А ось "ЗАЗ-968" став фактично останнім, який можна назвати українським, уже в часи розпаду СРСР і називався "Промінь". Випускався він у Львові, дістався хмельницьким ентузіастам від запорізьких друзів. На території Радянського Союзу – України випустили лише три екземпляри таких моделей.

"Це – гібрид. По ньому вже видно – фари від Москвича, панель приборів – від ВАЗ-2101, дверна обшивка – від ВАЗ-2201, ручки – від ВАЗ 2101, двигун – посиленого зразку, кузов йшов – в універсалі", - розповідає один з авторів колекції Володимир Ковальчук.

 

 

 

Є у зібранні й кілька військових машин, здебільшого повоєнного періоду. Окремі вже відреставровані, де-які ще чекають свого часу.

Вартість реставрації кожного екземпляру майбутньої виставки навіть не беруться оцінювати. Адже лише, приміром, пофарбування авто коштує щонайменше тисячу доларів – і це без врахування самих витратних матеріалів. Тому й по-максимуму намагаються все що можна зробити власними силами автолюбителів. До слова таких тут – майже півтори сотні.

Відреставрували уже й цю автівку. Як розповідає Володимир Ковальчук, це – прототип "Опель-Капітан", який випускався до війни Німеччиною, потім – після війни, завод демонтували і перевезли в Москву і ще років 10 випускався Опель-Капітан, тільки під брендом "Москвич-401".

Поширення пандемії, як не дивно, але теж зіграло свою роль і у житті музею. Точніше – його відкритті. Роботи відкладаються, поставки потрібних деталей та механізмів теж сповільнилися, та й люди не можуть працювати через карантинні заборони. Разом з тим, відкрити експозицію все ж планують цьогоріч і сподіваються станеться це вже восени.

Окрім, скажімо, скажімо так, естетичної насолоди для всіх, виставка приноситиме і практичну користь: з автівками знайомитимуться майбутні водії, що проходять навчання у міському ТСОУ. Кожен наочно зможе побачити як поліпшувалися авто, що і як модернізувалося в них впродовж останніх десятиліть.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme