Як на Хмельниччині борються з фурами-вбивцями

Штрафи, які вимірюються сотнями, а то й тисячами євро, не надто лякають власників великовозів

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Як на Хмельниччині борються з фурами-вби…

Інспектори Укртрансбезпеки фактично вже рік намагаються повсюдно контролювати процес перевезення великих вантажів, але не все у них виходить гладко. Перші комплекси для зважування вантажівок управління Укртрансбезпеки Хмельниччини отримало наприкінці минулого року, а запрацювали вони з початку 2018 року. Чотири пересувні мобільні комплекси, з яких три передані на баланс управління автодорівців, відкрили цікаві факти.

Передусім, за поточний рік зафіксовано в чотири рази більше перевантажених автівок, ніж попереднього року. Порушники, яких піймали майже півтисячі, вже сплатили більше двох мільйонів гривень штрафів.

"Найчастіше ми фіксували машини з надмірною вагою вантажів місцевих перевізників. Здебільшого вони належать видобувним кар'єрам, аграрним господарствам, які возять зерно чи буряки, та компаніям, що будують дороги," - обурюється безвідповідальністю краян очільник управління Укртрансбезпеки в області Віталій Дзюба.

Рухаючись автомобільними дорогами, перевантажені транспортні засоби нещадно руйнують дорожнє покриття, яке поступово втрачає свою несучу здатність. На асфальтобетонному покритті із невеликих ям та тріщин утворюються великі вибоїни, напливи, колійність. Місцева влада теж проявляє певну інертність, хоча могли б збудувати майданчики для зважування. Тоді б селянам не довелося б бідкатися на потріскані хати чи розбиті вулиці і навіть перекривати автодороги. Та й бюджетні гроші громад не треба було б щороку витрачати на латання ям.

За словами Дзюби, парадокс ще й в тому, що ті, хто робить чи ремонтує автошляхи, їх же і руйнує. Суми штрафів обраховуються в євро і залежать від тоннажності та відстані, яку машина вже проїхала. Отримавши акт чи протокол, водій продовжує маршрут з тим же перевантаженням, продовжуючи порушувати транспортно-вагові обмеження. "Рекордний штраф ми виписали перевізнику з Вінницької області на автівку, що перевозила бітум, - розповідає Дзюба. - Тоді власник транспортного засобу сплатив сім тисяч євро."

Навести лад у цій царині не так вже й просто. Приміром, сучасні пересувні мобільні комплекси зі спецобладнанням мають ноутбуки і під'єднані до центрального серверу, мають пристрої для зчитування даних щодо часу перебування водіїв за кермом, даних ваги транспортного засобу і навантаження на одну вісь. Здавалося б, чого ще треба, та працюють вони лише на спецмайданчиках, яких в області є вісім, причому сім з них потребують ремонту. На інспекцію виходять фактично вісім штатних працівників, які просто фізично не можуть охопити всю область. Відчувається й нестача паливно-мастильних матеріалів, й іншого технічного забезпечення, як-от освітлення для контролю в нічний час. Днями, правда, інспектори дещо "прибарахлилися" оргтехнікою за рахунок муніципальної Програми з безпеки руху на транспорті. В Укртрансбезпеки тепер є ще п'ять комп'ютерів, ноутбук та 14 нагрудних камер.

Нормативними документами передбачено перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) - не більше 40 тонн. Для контейнеровозів - 44 тонни, для транспортних засобів, за встановленими Укравтодором та відповідними підрозділами МВС маршрутами - до 46 тонн. Окремо вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі: для навантаження на одиночну вісь - 11 тонн, на здвоєну - 16 тонн, на строєну - 22 тонни.

Аби дотримуватися на автошляхах норм перевезення вантажів, в Укртрансбезпеці не перестають будувати плани і поступово їх реалізовувати. Наступного року поблизу Кам'янця-Подільського коштом ЄБРР мають встановити рамки для контролю ваги автомобілів у русі. Такі ворота фіксуватимуть вагу вантажівки і в разі перевищення норми фотографуватимуть її та відправлтимуть повідомлення поліцейським та органам транспортної безпеки. Штраф до водія застосовуватиметься автоматично.

Тим часом в Укртрансбезпеці сподіваються на свідомість тергромад, окремі з яких вже розглядають можливість будівництва зважувальних майданчиків. І вірять, що власники вантажівок колись-таки почнуть дотримуватися законодавства.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme