Стерта гума, додаткові крісла: Як на Хмельниччині "торбили" маршрутки-розвалюхи (ФОТО)

Працівники Укртрансбезпеки разом з патрульними "прошерстили" хмельницький Автовокзал №1

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Стерта гума, додаткові крісла: Як на Хме…

На Хмельниччині розпочалися тотальні перевірки пасажирських перевезень, які запровадили після "чорної п'ятниці" українських доріг - 20 липня. Тоді вранці на двох трасах Київ - Чоп та Київ - Одеса сталися дві ДТП за участю маршруток. В першій загинуло 10 людей і десять постраждало, у другій загинули п'ять людей.

Представники Укртрансбезпеки разом з патрульними інспектували транспорт на першому автовокзалі Хмельницького. Перевіряли здебільшого обласні маршрути, адже тут курсує найбільше несправної техніки.

В автобусах, які лише за три години встигли проконтролювати недільного ранку, кожен п'ятий мав порушення. Бусики, що часто-густо перероблені з вантажних, якраз і є найнебезпечнішими. Навіть їхній зовнішній вигляд відлякує пасажирів.

Що в маршрутках не так, легко можна побачити, зайшовши в салон. Власне ,працівники Укртрансбезпеки якраз і намагаються вказати водіям чи перевізникам на проржавілі двері, відсутність аварійних виходів, погано прикріпленні крісла, стерту гуму.

"Ми виявляли порушення в технічному стані транспортного засобу, недодержання водіями режимів праці та відпочинку, а також комплектності транспортних засобів," - каже заступник начальника управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області Сергій Панчук за результатами перевірки.

Щодо порушення комплектності він пояснює, що це і невідповідність гуми, і встановлення додаткових місць для сидіння пасажирів, а також будь-які інші конструкції, які не передбачені технічною характеристикою транспортного засобу.

"Фактично такі перевірки проводяться щоденно силами інспекторського складу управління, до перевірок залучаються представники інших органів державної влади, в тому числі й представники патрульної поліції," - запевняє Сергій Панчук.

Окрім справного в цілому автобуса, кожен водій повинен мати купу документів - проходження передрейсових медичних оглядів, дотримання режиму праці та відпочинку, обов'язкові види страхування, а також документи, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом, та маршрути курсування тощо.

У випадку ж відсутності ліцензії при комерційному перевезенні пасажирів, автобус взагалі конфісковують. "Якщо є ліцензія, але автобус незаконно переобладнаний з вантажного на пасажирський, перевізник позбавляється ліцензії і сплачує 17 000 грн штрафу", - додає начальник управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області Віталій Дзюба.

У патрульних, які також виходять на контроль - своя парафія: вони перевіряють водійські права та відповідність категорії в них, чи не підроблені посвідчення і чи мав водій уже порушення ПДР. "В нас є відповідна наша база, по якій ми перевіряємо даних водіїв: чи притягувалися вони раніше до відповідальності, чи ні. Якщо не притягувалися, на перший раз - попередження, на наступний притягуємо до адміністративної відповідальності," - каже капрал патрульної поліції Олена Завадська.

З Хмельницького автовокзалу №1 щодня виїжджає більше трьох сотень автобусів. "Майже бездоганними щодо технічного стану є автобуси міжнарожних сполучень, , - кажуть "ревізори". – Хоча "грішать" теж: беруть пасажирів на проміжні станції, хоч це їм не дозволено."

Інспекції триватимуть й надалі, адже на Хмельниччині, як і по Україні, розпочалися тотальні перевірки пасажирських перевезень, що ініціювали після "кривавої п'ятниці" 20 липня. Перевірками й контролем намагаються забезпечити підвищення безпеки дорожнього руху, попередження та запобігання дорожньо-транспортних пригод при здійсненні перевезень пасажирів, дотримання перевізниками та водіями вимог законодавства в сфері автомобільного транспорту.

Задля цього ж і з наступного року заборонять перевозити людей бусами, що були переобладнанні з вантажних. Готують для перевізників та загалом учасників руху низку інших новвоведень. До прикладу, вже з 27 липня повертається швидкісний контроль на дорогах. З 1 серпня вводиться електронний кабінет перевізника, до якого матиме доступ сама компанія, трансінспекція та Нацполіція, і в якому реєструватиметься вся інформація щодо перевізника, його ліцензій, маршрутів, штрафних балів тощо.

З 1 січня 2019 року введeть GPS-трекери, електронний квиток та тахограф або його аналог. А всі маршрутки, що переобладнані з вантажних, підуть на металобрухт, але не в рейси: такі автобуси будуть евакуйовуватися на штрафні майданчики і потім йтимуть на списання.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme