Чи прокладуть китайці українську дорогу з Гданська в Одесу

Цієї весни мала б стартувати реконструкція автотраси, що з'єднуватиме польський Гданськ та Одесу. Проте формальності й неузгодженості затягують процес

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Чи прокладуть китайці українську дорогу…

Важливою подією для Хмельниччини стало підписання у жовтні минулого року контракту між Державним агентством автомобільних доріг України і компанією з Китаю Xinjiang Communications Construction Group Co, LTD з реконструкції та ремонту автомобільної дороги М-12 на ділянці від Голоскова до межі з Вінничиною на загальну суму 40 мільйонів доларів.

Розрахований цей проект був на 18 місяців. За найоптимістичними прогнозами, шляхопровід має повною мірою запрацювати до початку 2020 року. Роботи планували розпочати вже цієї весни, проте станом на кінець квітня фактично нічого не зроблено.

Це перший досвід для України, коли на ринок будівництва та ремонтів доріг заходить китайська компанія зі своїми високими стандартами виконання робіт якісного дорожнього покриття. Він є важливим для транспортної інфраструктури країни, оскільки міжнародна автодорога Go Highway, що з'єднуватиме польський Гданськ та Одесу, проходитиме через Хмельниччину трасою М-12.

Ремонтні роботи на автошляху, що трактуються як реконструкція, мали вже стартувати, та до цього часу не розпочалися. Голова обласної ради Михайло Загородний та голова облдержадміністрації Олександр Корнійчук зустрілися з менеджером проекту, заступником директора міжнародного відділу бізнесу компанії Xinjiang Communications Construction Group Co, LTD Лю Цзинке, аби з'ясувати причини.

За словами іноземця, від дати підписання контракту вони вже напрацювали низку організаційних заходів, разом з тим залишається багато й невирішених питань, які не дозволяють взятися за роботу. Контролювати весь процес мала б британська компанія, та поки і від неї немає реакції.

Відповідно до озвученого китайською стороною плану-графіку, на початку червня планується розпочати спорудження основи дорожнього покриття, яке разом з 20 км нижнього шару основи заплановано цьогоріч завершити. За найоптимістичними прогнозами, шляхопровід має повною мірою запрацювати до кінця 2019 року.

Іноземці кажуть, що головною метою є створення якісної автодороги, відповідно до підписаних контрактів та в майбутньому відкриття ринку в Україні. "Вивчення нормативної бази та стандартів України забрали певний час", - каже Лю Цзинке. І додає: "Для нас якість - найважливіший чинник, тому китайські технології ми впроваджуватимемо тут".

За його словами, у зв'язку з технічними проблемами та термінами розмитнення техніки, яку завозять з Китаю, відбулось затягування початку виконання дорожних робіт. Але до кінця року планується закінчити підготовчі роботи, подушку під дорожнє покриття та 20 км нижнього шару дорожнього покриття. Водночас, найбільш чіткий графік виконання робіт буде визначено інженером з технічного нагляду у найближчий тиждень.

Окрім коштів з Держбюджету на проведення робіт з реконструкції та ремонту автомобільної дороги М-12 на ділянці від Голоскова до межі з Вінничиною також залучатимуть кошти міжнародних фінансових організацій.

Будівництво дороги має проводитися згідно з європейськими вимогами, де особлива увага приділятиметься комфорту та безпеці. Після реконструкції планується місцями запустити чотири полоси, але здебільшого буде триполосний реверсний рух. В населенних пунктах буде досить багато "лежачих поліцейських", обмеження швидкості - до 50 км/год., згідно оновлених ПДР.

Китайська Xinjiang Communications Construction Group Co, LTD має ще один контракт в Україні, що передбачає реконструкцію і капітальний ремонт 123 кілометрів автодороги М-03 на лінійних ділянках від Полтави до Лубен. Свого часу директор ДП "Укрдорівнест" Олена Криворучко зазначала, що підписано два контракти загальною вартістю понад 90 млн доларів в рамках реалізації "Другого проекту покращення безпеки руху та стану доріг", що фінансується за рахунок Міжнародного банку реконструкції та розвитку. Зауважимо, що це - перший випадок, коли китайська компанія підписала контракт на капітальний ремонт дороги в Україні в рамках проекту, що фінансується за рахунок МФО.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme