Бути чи не бути в небі безпілотному хаосу

В Україні збираються запровадити електронний облік, сертифікацію, реєстрацію, право на керування безпілотними системами, встановивши чіткі правила

Бути чи не бути в небі безпілотному хаос…

Державна авіаційна служба України ініціювала обговорення нормативно-правової бази стосовно використання в Україні безпілотних авіаційних систем, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".

Пропонується запровадити електронний облік, сертифікацію, реєстрацію, право на керування безпілотними системами. У повітрі мають бути встановлені правила, як на автошляхах

"Наше небо доволі швидко наповнюють БпЛА різного типу, а це містить певні ризики: безпека польотів, загроза життю людей, витік "обмеженої" інформації тощо," - аргументують авіатори.

В Україні сотні безпілотників різного класу щодня набувають нових власників, бо стають більш доступними як для бізнесу, так і для пересічних громадян. Невеличкі коптери часто дарують підліткам на дні народження, а більші та дорожчі давно використовуються в комерційній та військовій сферах.

У Державіаслужбі України тривають активні дискусії із "безпілотною громадськістю" щодо проекту Концепції застосування БпЛА. Опираючись на досвід провідних держав, пропонують затвердити правила, які влаштували б усіх, бо є безліч питань, що турбує і виробників, і користувачів, і контролюючі органи.

За основу Державіаслужба України взяла європейські норми. У проекті Концепції пропонується розділити БпЛА на категорії: до 250 грамів, до 4 кг, до 20 і до 150 кг. Також їх класифікуватимуть як комерційні та некомерційні. Чим більший та технологічніший БпЛА, тим жорсткіший має бути контроль за його використанням.

Пропонується встановити й вікові обмеження для операторів БпЛА. Мінімальний вік дистанційного пілота 250-грамового дрона - 14 років, для апарата до 4 кг - 18 років, плюс необхідні знання. Пропонується запровадити електронний облік, сертифікацію, реєстрацію, право на керування безпілотними системами.

"Без таких кроків подальше насичення українського неба літальними апаратами різних типів нестиме загрозу для громадян та держави в цілому," - переконаний голова Державіаслужби України Олександр Більчук.

Він каже, що поки що Україна в рази поступається Європі за насиченістю повітряного руху, але галузь розвивається за всіма напрямками. Зокрема йдеться про комерційні перевезення та суттєве збільшення польотів військової авіації.

У країні чимало стратегічних, важливих державних та військових об'єктів. Певна річ, проліт над ними суворо забороняється. Особливо це стосується фото- та відеофіксації з повітря. У контексті останніх подій із "нерозпізнаними літаючими об'єктами" військові особливо церемонитися не будуть.

Згідно з європейськими нормами польоти не виконуються над:

- дорогами державного значення;

- центральними вулицями населених пунктів;

- коліями залізниці;

- лініями електропередач;

- електростанціями;

- залізничними станціями;

- морськими портами;

- сховищами пального;

- промисловими зонами;

- місцями аварій та катастроф;

- закладами виконання покарань;

- об'єктами силових відомств;

- зонами поліцейських, антитерористичних, спеціальних операцій.

Польоти не виконуються ближче ніж:

- 30 м до 1-ї особи;

- 50 м до 12 осіб;

- 150 м до 12+ осіб.

Начальник управління безпілотної авіації штабу Командування Повітряних Сил ЗС України полковник Тарас Потягач переконаний: "На багатьох військових об'єктах уже працюють системи раннього виявлення БпЛА. Відповідно є й засоби ураження.Те, що Державіаслужба ініціює процес легалізації цивільних безпілотних систем, добре. Принаймні це суттєво зменшить кількість порушників та повітряних "хуліганів".

У ЗСУ це визначено відомчим наказом Міністра оборони України. Є відповідні положення тощо.

На Сході країни тривають бойові дії, тож без застосування БпЛА різних типів не обійтися. На відміну від цивільних колег, військові трохи інакше класифікуємо свої апарати - йдеться про клас, вагу, рівень застосування та бойовий радіус.

Безпілотні системи, які надходять у військо, проходять відповідні державні випробування, для них готують операторів. Для кожного підрозділу свої завдання, відповідно визначений тип безпілотного апарата. Волонтерські БпЛА, які допомагали воювати на початку конфлікту, теж будуть поступово замінювати на штатні - прийняті на озброєння.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme