Базар, транспортна "реформа" і нездійсненні обіцянки: Інтерв'ю з мером Хмельницького Олександром Симчишиним

Олександр Симчишин у своєму ексклюзивному інтерв'ю Depo.Хмельницький розповів про невирішенні проблеми міста і курс, яким веде міськрада громаду

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Базар, транспортна "реформа" і нездійсне…
Хмельницький міський голова Олександр Симчишин

Очільник об'єднаної громади Хмельницького Олександр Симчишин відпрацював уже фактично рік свого другого терміну на посаді міського голови. Представник "Свободи" примудрився в обидва періоди кандидатства ніде не "зафіксувати" передвиборчі обіцянки. Тож, фактично, він двічі поспіль виграв вибори без конкретики. Але це не завадило Depo.Хмельницький розпитати його про те, як з'являлися "завдання від виборців, "що було виконано, а що і досі лишається в планах.

Олександре Сергійовичу, як воно вдалося: нічого не обіцяти і виграти вибори?

– А для чого обіцяти, щоб тебе потім докоряли? Я казав, що обіцянку давав один раз, і то дружині. Щодо передвиборчих зустрічей, то я просто брав стратегію розвитку міста і трансформував її у своєрідні передвиборчі завдання від виборців. Стратегія була написана ще в 2016 році. Потому її зудосконалили, актуалізували і написали нову, уже на 2021-2025 роки. Я справді нікому нічого не обіцяв, а ставив завдання. Щоквартально в раді ми підправляємо програму і рухаємося далі.

Як на старті мерської роботи, так і тепер я прагну лише двох речей: навчити людей пишатися містом і змінити ментальність, насамперед, посадовців. Містяни повинні відчувати себе співвласниками всього – і квартири з будинком, і тротуарів з дорогами, і парків з усіма пам'ятками чи скульптурами. Що ж до чиновників, то ті мали б не шукати відмазок при поставлених завданнях, а знаходити шляхи їхнього вирішення.

За ці роки довелося поміняти десь 75% усіх кадрів. І це не лише колишніх, а й тих, кого я сам прииймав на роботу. Хтось не зміг рухатися вперед, хтось вигорів, хтось просто не зрозумів. А ще проводив ротацію, так би мовити, по горизонталі. Наприклад, заступникам міняв повноваження. Думаю, так вони підбадьорилися – з одного боку, з іншого – зрозуміли весь спектр господарства міста і могли бути взаємозамінними.

І все ж, ви багато говорили про транспортну реформу, а особливих покращень не видно у місті. Чому провалюється?

– Немає у нас заторів, якщо порівнювати Києвом: так, тягнучки на 20 хвилин. Та й про реформу я не говорив, а про програму і проект транспортної мережі.

Ще в 2016 році ми її публічно представили, однак розроблена вона була без вивчення реальної завантаженості рейсів громадського транспорту, не спрогнозували постійний ріст приватного транспорту та ще низку деталей, які почали вилазити згодом.

Транспортна проблема – найболючіша для багатьох містян, кожне наше соціологічне опитування це підтверджує. Впродовж усього часу ми її намагаємося вирішувати, але тут різкого прогресу не може бути. Взялися змінювати автопарк. На сьогодні придбали нових 32 тролейбуси, 6 капітально відремонтували, але це було або бюджетне придбання, або через лізингові програми. Але недостатня для того, щоб оновити тролейбусний парк одномоментно. Тому ми підписали передкредитну угоду на можливість отримання кредиту на придбання 50 нових тролейбусів, 10 з яких буде на автономному ходу і будуть працювати, швидше за все, на нових маршрутах.

Також передкредитна угода передбачає можливість отримання гранту – попередньо це 200 тис. євро. Ці гроші мають піти на розробку плану мобільності міста. План мобільності це – комплексна оцінка і системні пропозиції по всіх питаннях транспорту, пішоходів, велосипедистів, розмітка, світлофори, тротуари, тролейбуси, маршрутки, приватний транспорт тощо. Ми сподіваємося, що план мобільності дасть нам можливість побачити реальну картину і далі напрацьовувати заходи як покращувати ситуацію.

Місту конче необхідне розвантаження магістральних вулиць. Поки що ситуація важко рухається. Сподіваюся, що вдасться зробити нову транспортну розв'язку-коридор. Йдеться про перенаправлення потоків з вулиці Кам'янецької, що найбільше потерпає від заторів. Готуємо передпроектні документи на створення проїзду зі Старокостянтинівського шосе через колії і до вулиць Красовського і Толстого. Але це величезні суми. У нас є попередні домовленості з Укрзалізницею на спорудження естакади через колії. Коли зберемо всі експертні заключення, то тоді побачимо скільки грошей треба і вже з'ясовуватимемо, де їх взяти.

Славнозвісний хмельницький базар – доколи там будуть проблеми і, мяко кажучи, зовсім не цивілізовані умови?

– Так, недовивченою і законсервованою проблемою є наш ринок, а точніше низка ринків, що зосереджені поруч. Базар вже давно не є найбільшим платником ПДФО в громаді. Та в сукупності підприємці, які там працюють, платять багато й інших податків в бюджет, та й самозайнятість населення відіграє чималу соціальну роль. Залишити його в такому вигляді, точно не можна. Але й насильно перенести чи розігнати – теж ні. Що з ним робити ми поки не знаємо. Та й пандемія тут зіграла негативну роль: зменшився потік оптовиків, обмеження для покупців та й самі продавці втратили прибутки. Отож, тут поки питання без відповідді.

Хмельницький міський голова Олександр Симчишин

Стартує новий політичний сезон. З чим ви входите у нього?

– Відчувається напруженість, є тривога. Не варто відкидати й те, що війна не закінчується, невирішеним й небезпечним є питання цін на енергоносії. Це – якщо про загальні відчуття. У нас же все більш-менш стабільно. Всі депутати з 5 політсил, що увійшли до складу Хмельницької міської ради чинного скликання, працюють консолідовано і злагоджено. Найбільше в міськраді – 26 – обранців з "Команди Симчишина", по 4 – в "Європейській солідарності", "За майбутнє", "Слуг народу" і ВО "Батьківщина".

Пошук компромісів у вирішенні питать є чи не головним завданням й у місцевій політиці. У нас немає ніяких конфронтацій, а є конструктив. Я залишаюся членом "свободівської" команди, та працюю на громаду, незалежно від прихильності людей до тієї чи іншої політсили.

Насамкінець розмови Хмельницький міський голова зазначив, що за роки в кріслі мера, помітно змінився – і це природньо: стало менше бунтарства, більше здорового прагматизму. А ще, каже, йому подобається така робота – бути очільником громади. Категорично відкидає чутки про похід до Парламенту на найближчих виборах. А от від міністерсього портфеля разом із кріслом – не відмовився би… З часом.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme