У пресі Хмельниччини щонайменше чотири політсили вже попалися на "джинсі"

Громадські спостерігачі замовні політагітаційні матеріали знайшли в газетах "Подільські вісті" та "Проскурів"

У пресі Хмельниччини щонайменше чотири п…

Про це інформують в місцевій ОПОРІ, передає Depo.Хмельницький.

У вересні в хмельницькій пресі зросла кількість немаркованої політичної реклами. Відповідно до аналізу ОПОРИ, здебільшого публікації з ознаками джинси стосувалися партій "За майбутнє", "Слуга народу", "Сила і честь" та "Команда Симчишина".

З-поміж друкованих видань Хмельницького приховану політичну рекламу можна побачити на шпальтах газет "Подільські вісті" та "Проскурів". І з наближенням виборів кількість таких матеріалів зростає. Так, у вересні "Подільські вісті" розмістили 16 публікацій, що мають ознаки політичної реклами, проте не марковані належним чином. У тижневику "Проскурів" ОПОРА нарахувала 7 матеріалів з ознаками замовності. Усі ці публікації популяризують діяльність конкретних партій та/або привертають увагу до цих політичних сил і їхніх позицій щодо питань загальнодержавного чи місцевого значення, що  вказує на їх рекламний характер.

"Водночас, треба говорити про два типи матеріалів. У першому випадку йдеться про ознаки суто політичної реклами – до моменту, коли кандидати й партії стали суб’єктами виборчого процесу. В другому політична реклама вже є формою агітації. Так, в останніх вересневих номерах тижневиків, від 24 вересня, розміщено публікації з ознаками джинси на користь партій, що вже провели конференції з висування кандидатів і відповідно до п.3 ч.1 ст.22 Виборчого кодексу України стали суб’єктами виборчого процесу, тож на них поширюються норми виборчого законодавства, зокрема й ті, що стосуються агітації", - каже координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Хмельницькій області Андрій Попик. 

За його ж уточненням, згідно з п.4 ч.1 ст.51 Кодексу передвиборна агітація може проводитись у формі оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв’ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень, сплачених за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій (організацій партій) - суб’єктів виборчого процесу (ч.4 ст.51 Кодексу).  А ч.1 ст.52 Кодексу дозволяє проводити передвиборну агітацію з наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів). Закінчується термін, відведений на передвиборну агітацію, о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування. Поза цими строками агітувати заборонено (ч.3 ст.52 Кодексу).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про рекламу" політична реклама – це інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії). У ч.3 ст.9 Закону України "Про рекламу" зазначено, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи та який  формує або підтримує обізнаність та інтерес читачів щодо цієї особи,  є рекламою і  має  бути  вміщений  під рубрикою "Реклама" або "На правах реклами". А ч.5 ст.9 цього Закону забороняє приховану рекламу.

Відповідно до ч.8 ст.57 Виборчого кодексу України політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і позначена як така.

Нагадаємо, 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme