UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Місцеві вибори-2020: На Хмельниччині політсили грають "на грані фолу"

Спостерігачі уже зафіксували гальмування й конфлікти в обласній ТВК, непоодинокий чорний піар та передчасну активність політиків

Валентина Моісеєнко
Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Хмельницький
Місцеві вибори-2020: На Хмельниччині пол…

Підготовка до виборів на Хмельниччині позначилася дводенним запізненням у затвердженні переліку виборчих округів для виборів депутатів обласної ради. А от партії та політики, навпаки, дочасно розпочали боротьбу за виборця.

З конфліктами, перервами в засіданнях і відкладанням рішень утворювалиатериторіальні виборчі округи для виборів депутатів облради ОТВК. Не маючи кворуму, обласна комісія не змогла затвердити перелік округів з виборів депутатів Хмельницької обласної ради в установлені Виборчим кодексом терміни. Постанову про утворення в межах області 8 округів комісія прийняла із запізненням у два дні. 

"Підготовка до місцевих виборів розпочалася згідно з планом з формування територіальних виборчих комісій. У Хмельницькій області ЦВК утворила 17 таких комісій, у складі яких наразі працює 306 осіб – представників 42 політичних партій. Найбільше місць у ТВК Хмельниччини дісталося партії "Слуга народу (39), Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" (37), "Голос" (36), "Опозиційна платформа – За життя" (36) та "Європейська Солідарність" (35)", – розповів на пресконференції координатор спостереження ГМ ОПОРА за виборами у Хмельницькій області Андрій Попик.

Пресконференція ОПОРИ

Процес формування селищних і сільських виборчих комісій відбувся без порушень та у встановлені законодавством строки. Найбільше представництво у сільських та селищних ТВК отримали Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" (36), партії "Слуга народу" (34), "Європейська Солідарність" (32), "Опозиційна платформа – За життя" (26) та "За майбутнє" (23).

Політсили вже встигли й поміняти своїх представників. До таких дій вдалися ПП "Голос" і "Слуга народу", "Опозиційна платформа – За життя" і "Солідарність жінок України", "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" та "За майбутнє".

Краяни скористалися нововеденнями, а точніше спрощенням щодо зміни виборчої адреси. До органів ведення Державного реєстру виборців звернулися 2878 осіб, щоб змінити виборчу адресу з (414), до (1010) та в межах Хмельницької області (1454).

Про наближення виборів свідчить й поява на вулицях зовнішньої політичної реклами як партій, так і окремих політиків. Хвилю активності політичних сил та ймовірних кандидатів у розміщенні білбордів ОПОРА зафіксувала з нагоди Дня Незалежності України. На старті виборчої кампанії найбільш активно розміщували політичну рекламу в регіоні 8 партій: "Наш край", "Перемога Пальчевського", "Пропозиція", "За конкретні справи", "За майбутнє", "Слуга народу", "ВО "Батьківщина" та "Європейська солідарність".

А ще, потенційні політики розпочали публікувати приховану політичну рекламу, джинсу в місцевих медіа. Так, ще до 5 вересня ОПОРА зафіксувала матеріали з ознаками прихованої реклами партії "За майбутнє" в газеті "Подільські вісті". До того ж політичні сили пожвавилися в соцмережах. Наприклад, в серпні цього року в своїй стрічці новин у Facebook жителі Хмельниччини могли часто бачити рекламу із загальноукраїнських сторінок партій "За майбутнє", "Слуга народу", "Пропозиція", "Голос". Водночас місцеві осередки політичних партій були менш активними.

Як каже Андрій Попик, розміщуючи зовнішню політичну рекламу та рекламу партій в соцмережах та ЗМІ до початку виборчої кампанії, політичні сили не порушують виборче законодавство, однак така їхня дочасна активність суперечить стандартам вільних і чесних виборів та принципу рівних можливостей.

До того ж, перед початком виборчої кампанії на Хмельниччині зросла кількість благодійних ініціатив від політичних сил та окремих політиків. Зокрема, з нагоди Першовересня подарунки з партійною символікою школярі області отримали від представників партій "За майбутнє", "ВО "Батьківщина", "За конкретні справи", а також від народного депутата-мажоритарника 8 скликання Володимира Мельниченка. Такі ініціативи політиків напередодні виборів можуть бути пов’язані з бажанням потенційних політиків завоювати прихильність виборців, навіть через дітей, а також збільшити рівень впізнаваності політичної сили ще до старту офіційної виборчої кампанії. Тож і в цьому випадку можна вбачати порушення принципу рівних можливостей.

Пресконференція ОПОРИ

Модною тенденцією напередодні цьогорічних місцевих виборів стало публічне представлення партійних команд, які, ймовірно, братимуть участь у виборах. Так, партія "Слуга народу" склад своєї команди на Хмельниччині оголосила під час презентації Стратегії розвитку Хмельниччини 9 вересня.

"Фактично ця презентація відбувалася як агітаційних захід: з партійною символікою, висловлюваннями зі сцени, що мають на меті спонукати виборців голосувати за певну політичну силу і її представників. До того ж із ознаками залучення так званого адміністративного ресурсу. При цьому кандидатів до моменту їх реєстрації в ТВК ми не маємо, агітацію виборче законодавство дозволяє на наступний день після реєстрації кандидатів, а органи державної влади та їх посадові особи згідно із законом не можуть втручатися у виборчий процес", –  наголошує координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Хмельницькій області.

Резонансом цього піар-заходу можна вважати й телефонний обдзвон хмельничан, ніби-то для визначення рейтину однієї з кандидатур на посаду мера. В політсилі заявляють, що це технології конкурентів і відхрещуються від опитування, однак поки не звернулися, як того вимагає закон, до правоохоронців. 

Представники ВО "Батьківщина" ж заявили про те, що політичні опоненти випустили газету, використавши партійну символіку ВО "Батьківщина". Про брудні технології вони повідомили копів і написали заяву. Окрім того й громадські спостерігачі кажуть, що поливати брудом одні одного політсили взялися ще до реєстрації кандидатів на цьогорічних місцевих виборах. Фіксували ознаки чорного піару проти політичних сил та потенційних кандидатів у зовнішній рекламі, друкованих матеріалах та в соціальній мережі Facebook. 

Як зазначив Андрій Попик, відповідно до частини 5 статті 12 Виборчого кодексу України рівність прав і можливостей кандидатів, партій брати участь у виборчому процесі забезпечується, зокрема, забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб’єкта висування, а також забороною втручання органів державної влади, їх посадових осіб та службових осіб у виборчий процес.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme