ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Зброя Укропів: Чому бронеавтомобіль "Спартан" не сподобався українським військовим

Depo.ua починає серію матеріалів про новітні зразки українського озброєння, які використовуються у військовій операції на сході України. Перша стаття буде присвячена бронеавтомобілю КрАЗ "Спартан"
Depo.
10 червня 2015 22:15
ФОТО: depo.ua
Зброя Укропів: Чому бронеавтомобіль "Спартан" не сподобався українським військовим
Зброя Укропів: Чому бронеавтомобіль "Спартан" не сподобався українським військовим

 

КрАЗ "Спартан" - не українська розробка. Цей бронеавтомобіль розроблений 2012 року канадською компанією Streit Group, і виготовляється за ліцензією на Кременчуцькому автомобільному заводі.

Оригінальний бронеавтомобіль канадської компанії Streit Group на базі двигуна Ford

Технічні характеристики:

Двигун - Ford 6,7 ТД V8 300 к.с.

Коробка передач - 6-ступінчата автоматична

Довжина+ширина+висота - 6020+2438+2381 мм

Кліренс - 510 мм

Вага - без екіпажу і боєзапасу до 8,5 тонн, із екіпажем і боєзапасом - до 12 тонн.

Максимальна швидкість - 110 км/год.

Бронювання за стандартом CEN Level BR6 забезпечує круговий захист від куль набоїв 7,62×51 мм НАТО з відстані 10 метрів.


"Спартан" під час показу новітніх зразків українського озброєння на Хрещатику 


Президент Петро Порошенко випробовує нові бронеавтомобілі

На даху бойового відділення можуть бути встановлені різні бойові модулі, в які може бути встановлено 7,62-мм кулемет, 12,7-мм кулемет або 40-мм автоматичний гранатомет.

Шини автомобіля устатковані кулестійкими вставками.

Екіпаж: Двоє людей, кулеметник, є можливість перевезення десанту до 6 людей.

Недоліки бронеавтомобіля

Найважливіші вади автомобіля зібрав і оприлюднив волонтер Олексій Мочанов. Ми перерахуємо лише найбільші із цих вад.

1. Ходова частина виробництва фірми Ford добре пристосована передусім для патрулювання в міських умовах. За складніших умов у "Спартанах" часто не витримують кронштейни амортизаторів.

Передня підвіска цього "Спартана" не витримала навантаження

2. Ці бронемашини неможливо нормально ремонтувати на території ведення АТО, оскільки їх сервіс неможливий без комп'ютерної діагностики

3. Для заправки автомобіля необхідне пальне, яке відповідає технічним характеристикам двигуна нового покоління, однак таке пальне в зоні АТО далеко не завжди є.

4. У машині не передбачене місце для запасного колеса.

5. Броня автомобіля спереду дуже слабка і може не витримати першого влучання кулі чи осколка. Крім того, лобове скло бронемашини не витримує другого пострілу.

6. Слабкий захист модуля кулеметника, незручна система заміни короба з набоями, при якій кулеметнику необхідно висовуватися з-за броні для того, щоб замінити патрони.

7. Під час стрільби в русі неможливе влучання в ціль через розхитування автомобіля.

8. "Спартан" не має штатної радіостанції, а також можливості радіозв'язку між екіпажем і кулементником.

Окремим недоліком зазначимо ціну автомобіля, тим більше, що за даними групи "Інформаційний спротив", завод КрАЗ необгрунтовано підняв її із 4,5 до 5,5 мільйонів гривень за бронемашину уже після підписання контракту і проплати Міноборони 95% вартості 30-ти замовлених броньовиків. Таким чином державі довелося доплатити ще 30 млн гривень за зразки озброєння, користь від яких у зоні АТО наразі під питанням.