ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

У Хмельницькому громадські активісти розповідають людям, як купують їхні голоси кандидати

Активісти ГО "Комітет моніторингу органів влади" намагаються роз'яснювати виборцям як не продити свій голос
Depo.
16 липня 2015 10:24
ФОТО: depo.ua
У Хмельницькому громадські активісти розповідають людям, як купують їхні голоси кандидати
У Хмельницькому громадські активісти розповідають людям, як купують їхні голоси кандидати

Громадські активісти у Хмельницькому розповіли як розпізнати прямий та непрямий підкуп виборця напередодні місцевих виборів, повідомляє Хмельницький.depo.ua.

Громадська виборча ініціатива "Ціна питання" планують розповідати хмельничанам про методи прямого та не прямого їх підкупу зі сторони кандидатів та політичних сил напередодні виборівдо місцевих рад.

Найтиповіші й найпоширеніші види підкупу виборців озвучує куратор проекту та керівник ГО "комітет моніторингу органів влади" Олесь Вітряний. "Це організація дитячих та спортивних змагань, конкурсів, концертів, роздача продуктових наборів, подарунків, встановлення дитячих та спортивних майданчиків, вікон, дверей, надання матеріальної допомоги на церкву, а також ремонт під'їзної дороги, благоустрій прибудинкової території, ремонт під'їздів за власні кошти кандидата або його благодійної організації".

Досить часто ні самі штаби кандидатів, ні тим більше виборці не розуміють, що агітаційна компанія має ознаки підкупу виборця. Відтак, відбувається підміна депутата на "грошовий мішок".

Сумлінний кандидат та політична сила, кажуть активісти, витрачають свої кошти виключно із виборчого фонду. Не з благодійного фонду та партійної казни, а саме із зареєстрованого виборчого фонду. У випадку коли кандидат або політична сила стартувала раніше офіційного старту кампанії вони мають чесно повідомити громадськості, що їх активність пов'язана з участю у виборах, а не ховатись за масками "благодійників" і "меценатів".

Громадські активісти намагаються пояснити як розпізнати підкуп. Відтак, наголошують на статтях видатків кандидатів. Рекомендовані законом і визначальними є: витрати на утримання штабу; виготовлення інформаційних матеріалів; передвиборча агітація у ЗМІ; оплата праці агітаторів; видатки на проведення зустрічей із виборцями.

Та й ці витрати в рамках закону, коли є інформація про кандидата/партію, програму дій, перші кроки на обраній посаді.

"Маємо пам'ятати, що у день голосування ми обираємо конкретних людей на конкретні повноваження. І в першу чергу кандидат або партія має довести, що вони знають як використати ефективно ці конкретні повноваження за для покращення нашого життя. Усе інше не має жодного стосунку до виборчого процесу", - вважає активіст Олексій Голеншин.

Зважаючи на пробудження від сну ряду громадських організацій, відчувається наступальний дух виборів.

Про перебіг виборчої кампанії та активність громадських організацій дізнавайтеся більше на сайті khm.depo.ua.