Шляхом до Європи: Як на Хмельниччині легалізують пасажирські перевезення

Перевізники без ліцензій не сплачують податків, із законодавством не рахуються і створюють нечесну конкуренцію для "білих" перевізників

Шляхом до Європи: Як на Хмельниччині лег…

Вже тривалий час серйозною проблемою обслуговування краян залишаються нелегальні рейси. Аби виправити ситуацію, підвищити рівень безпеки та комфорту на дорогах і, зрозуміло, заробити додаткові кошти до бюджету, у регіоні здійснюється систематична робота з "детінізації" ринку пасажирських перевезень Хмельниччини.

Нелегали без ліцензій не сплачують податків до бюджету, з вимогами чинного законодавства не рахуються і створюють нечесну конкуренцію для "білих" перевізників, адже часто-густо забирають "власних клієнтів" з-під носу у своїх законослухняних конкурентів на зупинках рейсових автобусів.

За словами начальника Укртрансбезпеки Хмельниччини Віталія Дзюби, найбільше хворобою "тіньових" перевезень наразі уражені Кам'янець-Подільський та Старокостянтинівський напрямки.

Зловити "на гарячому" нелегалів не так вже й просто. Аби зробити це, необхідна співпраця багатьох контролюючих органів. Крім того, досить часто і легальні перевізники можуть не взяти у рейс всіх необхідних документів, що ускладнює роботу правоохоронців.

Самих "тіньовиків" статус нелегалів наразі влаштовує, а проблеми із законом для них - допустимий ризик. Мовляв, у нас складне фінансове становище, а на життя та родину потрібно заробляти. За їхніми словами, легальних заробітків після сплати усіх податків вистачає лише на досить скромний "шматок хліба", а необхідно ще і обслуговувати автомобіль.

Загалом штрафи за перевезення без ліцензій зовсім немаленькі. Згідно зі статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вони складають від 1000 до 2000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто від 17 тис. до 34 тис. грн.

Ціна на квитки у сумлінних та "сірих" перевізників нині майже однакова. Утім, з "тіньовиками" ризиків значно більше. Адже безпеки тут ніхто не гарантує, оскільки офіційних дозволів та документів немає. Тому вся відповідальність за комфорт і безпеку - на водієві. Відтак, і до європейських стандартів обслуговування у нелегальній площині досить далеко.

Офіційних перевізників, звісно, така нечесна конкуренція задовільнити не може. Адже законослухняні рейсовики обслуговують разом із платними пасажирами і пільговиків, серед яких є і АТОвці, а нелегали забирають лише тих, хто у змозі розрахуватись, зменшуючи їхнє число для "білих" перевізників. Безперечно, така ситуація обурює власників офіційного транспорту, оскільки їм потрібно, крім сплати податків, дбати про оновлення рухомого складу та гідні зарплати для водіїв. Єдиними "плюсом" у такій ситуації для сумлінного бізнесу є бюджетні компенсації за перевезення АТОвців.

Аби протидіяти нелегалам, наразі у регіоні працюють мобільні групи у складі представників управління Укртрансбезпеки, податківців та патрульної поліції. Контролери зупиняють пасажирські автобуси та перевіряють у водіїв наявність усіх необхідних у таких випадках документів: свідоцтва про підприємницьку діяльність, ліцензії державного зразка та дозволу на маршрут.

"Цьогоріч працівниками управління Укртрансбезпеки Хмельниччини виявлено 247 випадків перевезення пасажирів без дозвільних документів. Відтак, складено 213 актів про порушення Закону України "Про автомобільний транспорт" та 34 протоколи про адміністративні порушення. Завдяки тривалій та систематичній роботі у порівнянні з минулим роком маємо зменшення числа нелегалів", - розповідає начальник управління "Укртрансбезпеки" Хмельниччини Віталій Дзюба.

У Європі ж для боротьби із проблемою вже майже 30 років використовуються тахографи, які вже довели свою ефективність. Ці прилади не лише відрізняють нелегалів від "білих" перевізників, а на постійній основі фіксують швидкісний режим руху і дозволяють залучити водія до відповідальності протягом всього маршруту. Також тахографи контролюють і дотримання водієм режиму праці та відпочинку, а це значно підвищує безпеку пасажирських перевезень.

Роботу ж з наближення ринку автомобільних перевезень регіону до європейських стандартів контролюють і у облдержадміністрації. Так, щотижня тут відбуваються спеціалізовані наради. Більше того, на теренах краю з 6 червня до 6 липня триватиме і операція "Автобус-2017", яка, власне, і спрямована на активізацію протидії "сірим" рейсам.

Проте, проблема нелегальних перевезень є комплексною, позаяк тісно пов'язана зі складним економічним становищем у державі, нестачею "білих" робочих місць та низькими офіційними зарплатами. Саме тому її вирішення потребує не лише зусиль контролюючих органів.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme