Хмельницький інженерно-аеродромний батальйон відновлює військові летовища України
Торік відремонтували 9 летовищ. На 2018-й плани не менш амбітні
- Хмельницький
-
11 січня 2018 19:19
До російської воєнної агресії Повітряні Сили України використовували лише чверть усіх військових летовищ на території країни. Сьогодні ця кількість зросла вдвічі. Минулого року після тривалого простою вдалося відновити аеродроми в трьох регіонах, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".
На кожному з них здійснено масштабні роботи: від заміни аеродромних плит штучного покриття до заливання сучасного бетонного моноліту й будівництва стоянок для літаків. Нині цим займається всього кілька інженерно-аеродромних підрозділів. Тож навантаження на особовий склад є надзвичайно великим.
Нині до планових ремонтів додалися заходи з відновлення аеродромів, які не використовували десятиліттями.
Хмельницький інженерно-аеродромний батальйон впродовж багатьох років найкращий у Повітряних Силах. В управлінні логістики командування кажуть, що саме на цей колектив ліг основний тягар робіт із відновлення аеродромної мережі.
"Стан покриття аеродрому - це одне з ключових елементів безпеки польотів авіації, - говорить начальник інженерно-аеродромного управління логістики командування ПС полковник Павло Яворський. - Визначаючи його якість, ми не застосовуємо проміжних оцінок. Вимоги дуже жорсткі. Навіть ямка або тріщина в армобетонному покритті впливає на виконання бойового завдання."
Злітно-посадкова смуга - складна інженерна конструкція. Вона має витримувати величезні фізичні навантаження й протистояти найскладнішим погодним умовам. Звичний для українських доріг "ямковий" ремонт тут не пройде. Фахівці інженерно-аеродромних батальйонів про це знають, і коли треба підлатати аеродром, роблять це якісно, дотримуючись норм і технологій виконання робіт.
2017-го фахівці Хмельницького батальйону здійснювали ремонтні роботи на 9 об'єктах у різних областях України.
"Одна ремонтна група з березня по листопад минулого року постійно працювала в Чорткові," - розповідає командир частини полковник Олександр Катюха.
Тільки із цього об'єкта силами й засобами групи з десяти осіб удалося демонтувати, завантажити й перемістити різними видами транспорту понад 800 аеродромних плит.
"За одну робочу зміну можна замінити від п'яти й більше аеродромних плит. Тобто на території з футбольне поле група інжбату здатна замінити плити за три місяці. А таких умовних "полі"" за той рік батальйон зробив аж чотири. Крім цього, залили 435 кубів бетону й розробили 163 тис. кубів ґрунту. Ці роботи було пов'язано з будівництвом ґрунтової злітно-посадкової смуги та обвалуванням об'єктів, - розповідає головний інженер батальйону майор Роман Мажар. - Один зварювальник за сезон у нас зварив понад тисячу плит."
Найвіддаленішим відрядженням для хмельницьких аеродромників став Краматорськ, де на групу інженерів чекала непроста робота. Спершу тут довелося попрацювали саперам. Та й відновлювали це летовище довше, аніж планували. Адже пошкодження злітно-посадкової смуги внаслідок ворожих артобстрілів були надто серйозними.
"Іноді важко точно вирахувати час, засоби й ресурси для відновлення летовища, - говорить про особливості роботи Роман Мажар. - Завжди є якісь чинники, які спрацьовують проти нас - погодні умови, людський фактор, техніка, котра ламається. Попри це, головним для нас є якість. Кожен розуміє, що чим якіснішим буде укладання плит, тим менше матиме роботи інжбат у майбутньому."
Військові аеродроми в Україні мають різне покриття, і в кожного з них свій термін експлуатації. Якщо це плити, то їхній термін експлуатації не перевищує 12 років. Поверхні з монолітним армобетонним покриттям служать довше: до 20 років. Ремонтують їх також по-різному.
"Якщо в моноліт можна врізатися й покласти плиту, то замість плити ніхто не заллє моноліт. Тому плити укладати завжди простіше й швидше. Для прикладу, злітно-посадкова смуга Озернянського аеродрому монолітна. Плити здебільшого на руліжних доріжках. Там за найкоротший час ми залили півтори тисячі квадратних метрів армобетону, - розповідає полковник Олександр Катюха. - А от на Уманському аеродромі, наші фахівці замінили, дефектували й уклали понад шість сотень аеродромних плит."
Цьогоріч у хмельницьких аеродромників плани не менш амбітні. На черзі - поточні ремонти діючих і раніше вивільнених аеродромів по всій Україні.
Не виключено, що групу інжбату буде залучено й до відновлення військових аеродромів у Миколаївській та Одеській областях. Їх не використовували понад десять років. Тож до заміни плит і заливання армобетону додадуться земляні роботи, пов'язані з розробкою ґрунту на ґрунтовій частині майбутнього льотного поля. Поки що інжбатівці перебувають у відпустках. Для них це завжди взимку, адже в мороз, як і під час дощу, злітні смуги не ремонтують.
Читайте також: Бойові літаки з Хмельниччини літатимуть над Луцьком. На їхньому базовому аеродромі в Старокостянтинові проводять ремонт.
Старокостянтинівське летовище стане безпечнішим завдяки кулібінам з Тернополя. На аеродромі планують встановити нову вітчизняну систему світлосигнального обладнання "Фотон".
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:01У Хмельницькому горіла багатоповерхівка (ФОТО) ФОТО
- 20:50 "Укренерго" попередило про графіки відключень: Кого стосується
- 17:09Аварійні відключення світла можуть тривати до осені, - "Укренерго"
- 16:43У ДПСУ розповіли, що зміниться для чоловіків при перетині кордону після 18 травня
- 21:50 В Україні запровадили відключення світла (ОНОВЛЕНО)
- 10:57Чи потрібно йти до ТЦК заброньованим чоловікам: роз'яснення Міноборони
- 12:45В Хмельницькому внаслідок пожежі померла дитина
- 21:50На Хмельниччину призначили очільника СБУ
- 21:31Тариф на е/е для населення може зрости, адже на відновлення енергетики потрібні значні кошти, - Українські розподільні мережі Відео
- 22:15 Рада ухвалила закон про добровільну мобілізацію ув’язнених, але підуть на фронт не всі
- 21:13На Хмельниччині повернули державі пам’ятку археології національного значення ІХ-ХІІІ ст
- 19:31Понад 300 мільйонів гривень військового збору сплатили жителі Хмельниччини з початку 2024 року
- 22:05 У ВР пообіцяли карати співробітників ТЦК та СП за порушення прав людини
- 20:36Для дронів в ЗСУ створять окремий рід військ
- 19:16 Кабмін ухвалив перелік документів, які треба подати для проходження МСЕК
- 14:24У Хмельницькому змінили тривалість комендантської години
- 10:20Щонайменше 1,45 млрд грн Уряд передбачив для бізнесів Хмельниччини, – Юлія Свириденко
- 15:39 Із 4 травня "обмежено придатних" немає: Міноборони України оновило наказ №402
- 15:15Зеленський присвятив день безпековій ситуації на Хмельниччині (ВІДЕО) Відео