Громади Хмельниччини просять грошей у нардепів

Представники РВ АМУ хочуть збільшення відсотка ПДФО для місцевих бюджетів

Журналіст регіональної редакції Depo.Хмельницький
Громади Хмельниччини просять грошей у на…
Фото ілюстративне

Хмельницьке регіональне відділення Асоціації міст України, яке представляє інтереси 44 громад-членів АМУ в області, звернулося до представників Хмельниччини у Верховній Раді, із проханням підтримати законопроекти, які передбачають збільшення відсотка ПДФО для місцевих бюджетів, повідомили Depo.Хмельницький в пресслужбі регіонального відділення АМУ.

Відповідні листи за підписом голови Хмельницького РВ АМУ, міського голови Хмельницького Олександра Симчишина були розіслані Віктору Бондару, Володимиру Ватрасу, Олександру Герезі, Юрію Заславському, Олексію Жмеренецькому, Олені Копанчук, Сергію Лабазюку, Сергію Мандзію, Ігору Марчуку, Денису Монастирському, Миколі Стефанчуку.

У листі наведені підрахунки щодо того, які додаткові надходження можуть отримати громади області, якщо депутати підтримають законодавчі ініціативи і приймуть рішення щодо збільшення частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів на 5% - до 65%. Бюджети ОМС Хмельницької області додатково отримають понад 320 млн грн:

- близько півмільйона гривень – Гуківська сільська громада;

- майже мільйон гривень – Китайгородська сільська, Заслучненська сільська, Зіньківська сільська, Миролюбненська сільська, Щиборівська сільська громади;

- трохи більше мільйона гривень – Ганнопільська сільська, Маківська сільська, Наркевицька селищна, Солобковецька сільська, Вовковинецька селищна, Смотрицька селищна, Крупецька сільська, Староушицька селищна, Ямпільська селищна, Михайлюцька сільська, Староостропільська сільська громади;

- понад 1,5 млн грн – Берездівська сільська, Війтовецька селищна, Гвардійська сільська, Лісовогринівецька сільська, Меджибізька селищна, Понінківська селищна, Ленковецька сільська, Грицівська селищна, Жванецька сільська, Плужненська сільська, Сахновецька сільська, Закупненська селищна громади;

- майже 2 млн грн – Улашанівська сільська, Орининська сільська громади;

- понад 2 млн грн – Новодунаєвецька селищна, Сатанівська селищна, Чорноострівська селищна, Антонінська селищна громади;

- трохи більше 2,5 млн грн  – Судилківська сільська громада;

- майже 3 млн грн - Слобідсько-Кульчієвецька сільська громада;

- понад 3 млн грн  – Розсошанська сільська громада;

- більше 4 млн грн – Гуменецька сільська, Летичівська селищна, Старосинявська селищна, Білогірська селищна, Віньковецька селищна, Ярмолинецька селищна громади;

- понад 5 млн грн – Деражнянська міська громада;

- майже 6 млн грн  – Новоушицька селищна, Чемеровецька селищна, Теофіпольська селищна громади;

- більше 6 млн грн– Ізяславська міська громада;

- понад 7 млн грн  – Полонська міська громада;

- майже 8 млн грн  – Дунаєвецька міська, Городоцька міська, Красилівська міська громади;

- трохи більше 8 млн грн – Славутська міська громада;

- майже 10 млн грн  – Волочиська міська громада;

- більше 11 млн грн – Шепетівська міська громада;

- понад 14 млн грн – Старокостянтиніська міська громада;

- більше 15 млн грн – Нетішинська міська громада;

- трохи більше 25 млн грн  – Кам’янець-Подільська міська громада;

- близько 90 млн грн  – Хмельницька міська громада.

Також із листами на підтримку позиції АМУ та проханням врахувати аргументи місцевого самоврядування до своїх депутатів-мажоритарників звернулися окремі ОТГ. Зокрема, вони наголошують, що така зміна дозволить частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.

Також громади матимуть можливість покращувати соціально-економічні умови для жителів через розширення спектру послуг та поліпшення рівня їх надання з охорони здоров’я, загальної, дошкільної та позашкільної освіти, а також соціальних послуг та забезпечення розвитку інфраструктури, покращення стану доріг та вулиць.

Крім того, збільшення необхідне для забезпечення сталої роботи підприємств теплокомуненерго та надання споживачам своєчасних і якісних комунальних послуг. Збільшення частки зарахування ПДФО сприятиме підвищенню зацікавленості місцевого самоврядування щодо вжиття заходів із створення додаткових робочих місць, збільшенню доходів працюючих громадян та виведенню з тіні заробітної плати.

Місцеве самоврядування сподівається, що під час бюджетного процесу 2022-2024 народні депутати підтримають законодавчі ініціативи і приймуть рішення щодо збільшення частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів до 65%.

Нагадаємо, прогнозний обсяг доходів місцевих бюджетів, за проектом держбюджету-2022, визначено у сумі 415,2 млрд грн. З урахуванням реверсної дотації, яка перераховується місцевими бюджетами до державного бюджету, доходи місцевих бюджетів на 2022 рік становитимуть 404,4 млрд грн.

Для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій для бюджетів місцевого самоврядування передбачено 14,5 млрд грн базової дотації та 9,57 млрд грн реверсної дотації.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme