ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

50 відтінків журналіста, або погляд респондентів на представників мас-медіа

Журналісти з гумором і самоіронією розповідають про аспекти своєї роботи
Depo.
16 лютого 2016 15:15
ФОТО: depo.ua
50 відтінків журналіста, або погляд респондентів на представників мас-медіа
50 відтінків журналіста, або погляд респондентів на представників мас-медіа

Своєрідне бачення стосунків представників ЗМІ з інтерв'юєрами виклали самі журналісти Юлія і Віктор Мучники, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на BestApp.

І хоча це в більшості стосується тележурналістів, проте характерним є для всіх представників медіа.

50 відтінків журналіста:

1. Журналіст — це людина, яка дзвонить і з'являється несподівано.

2. Майже всі респонденти йому здаються неадекватними.

3. Адекватний тільки той, хто любить журналістів і говорить "синхронами".

4. Його бажання отримати від вас "синхрон" маніакальне.

5. "Синхроном" називається твій текст, секунд приблизно на 20, вирваний із загального контексту.

6. Він дуже сердиться, коли ти намагаєшся пояснити йому, що проблема складніша.

7. Він все одно "виріже" твої складні пояснення і залишить лише шукані 20 секунд.

8. Потім до твого "синхрону" (так у нього називаються твої, вирвані із загального контексту слова) він потім приклеїть своє таке, що сенс твого висловлювання перекрутиться до невпізнаваності. І це називається "монтаж".

9. Якщо ти, скажімо, розповідав про свою роботу на своєму підприємстві, клініці, фермі, інституті, то можеш бути впевнений, що в сюжеті побачиш кадри іншого підприємства (клініки, ферми, інституту), зняті кілька років тому. У них це називається "перекритися". І це теж «монтаж». Журналіст щиро переконаний, що всі підприємства (клініки, ферми, інститути) займаються однією і тією ж роботою.

10. До початку зйомок вас пересадять з звичного зручного крісла на незручний стілець, можуть змусити взяти в руки якийсь непотрібний предмет книжку, кішку або посадити на коліна дитину, переставлять кілька предметів меблів.

11. В процесі перестановок ваших меблів, журналіст буде довго сперечатися з оператором, використовуючи, головним чином, загадковий термін "оптична вісь". Коли він, нарешті, зверне на вас увагу, нещиро посміхнеться і почне говорити про погоду. Це означає, що після всього, що вже над вами зробили, вас намагаються трохи розслабити перед інтерв'ю.

12. Під час зйомок журналіст повідомить вам, що у оператора сів акумулятор і тому, те, що ви говорили впродовж останніх 15 хвилин, доведеться повторити. Втім, не факт, що це запишуть.

13. Отримавши свої 20 секунд, журналіст починає відверто нудьгувати, прибирати мікрофон, вимикати камеру і взагалі втрачає до тебе всякий інтерес.

14. Втім, він може посидіти ще у твоєму кабінеті або в твоїй квартирі, але лише тому, що за ним ще не прийшла машина.

15. Якщо ти в цей момент захочеш з ним поговорити, а машина прийде, він стрімко попрощається на самому для тебе важливому місці і вислизне, промимривши на ходу щось про наступні зйомки.

16. Ввечері він подзвонить тобі і улесливим голосом буде з'ясовувати, як тебе звати і де ти працюєш. Для титрів. Пом'ятий папірець, на якій він все це записував під час зйомок, він загубив. Можеш відповідати йому все, що завгодно. Титри в ефір все одно не вийдуть.

17. Він може поговорити з тобою довго, а потім не показати взагалі нічого, пославшись на різні причини — запороли зйомки, не вписалися в сюжет, покажемо в наступний раз.

18. Втім, може не показати нічого і нічого не пояснити.

19. Журналіст - це людина, яка впевнена, що всі зобов'язані зніматися в його сюжетах, якщо це потрібно йому.

20. Умовляючи вас на зйомки він охоче вживає купу лестощі (він говорить вам про те, які нетривіальні ваші думки, про те, що ви єдиний експерт в темі, що ви прекрасно виглядаєте в кадрі), охоче вдається і до шантажу ("якщо ви відмовитеся, цей проблемний для вашої організації сюжет вийде без вашої точки зору"). Все це він робить, якщо це потрібно йому.

21. Якщо це вам треба, він ще подумає.

22. Відмовити вам він може під різними приводами - вибачте, ми це вже знімали (а у вас, наприклад, пожежа), вибачте, але у нас вихідний (а у вас знову ж пожежа), вибачте, але це не наш формат (що таке формат, ви все одно не зрозумієте).

23. Якщо ви хочете розповісти що-небудь хороше про свою роботу, про те, що у вас хороший начальник, милі колеги, що ви непогано заробляєте - вам строго скажуть - з цим у рекламне агентство. Їх цікавлять випадки, коли начальник - гад, колеги схильні до садизму, зарплату ви не отримуєте роками і самі вже здійснили кілька невдалих спроб суїциду. З таких сумних життєвих обставин вони зазвичай із задоволенням виготовляють те, що у них називається "проблемний сюжет" або "спецрепортаж".

24. Журналіст - це людина, яка задає вам одні і ті ж питання двічі.

25. Те, що в перший раз у нього називається преднтерв'ю, а інтерв'ю - це те ж саме, але в другий раз. У них це називається - "на камеру".

26. Журналіст - це людина, яка кожен сезон приїжджає до тебе з однією і тією ж темою і на тебе ж за це злиться.

27. А уважні і добрі очі він робить лише під час того, що у них називається "підзйомками".

28. Це людина, яка не впізнає своїх респондентів на вулиці і не вітається.

29. При цьому він зазвичай ображається, якщо хто-небудь не знає його імені і назви телекомпанії, в якій він працює. Образу ретельно приховує, але вона може позначитися на суто сюжету.

30. Якщо ви випадково переплутали його програму з якою-небудь іншою - це взагалі неможливо. Це свідчення вашої повної неадекватності і серйозний привід задуматися над тим, наскільки ви здатні справлятися зі своєю роботою.

31. Якщо він запросив вас в прямий ефір, то перше, що вам з деяким жалем повідомлять по приходу - це те, що ваш костюм абсолютно не годиться для ефіру, тому що він картатий і "січе", або червоний і "пливе", або чорний — що погано для "балансу", або що він зливається з "задником". Що все це значить — вам ніхто ніколи не пояснить.

32. Якщо телекомпанія вважає себе просунутою, то перед прямим ефіром вас можуть відвести до "візажиста". Так у них називається людина, яка буде виправляти вашу, на їхню думку, непридатну до ефіру, зовнішність. Взагалі вони вважають, що майже всі респонденти не годяться для ефіру. У них це називається "нетелегенічність". Себе ж журналісти вважають дуже "телегенічними".

33. Під час прямого ефіру вам в обличчя направлять лампу і будуть чекати від вас яскравих імпровізацій у відповідь на питання, які журналіст готував кілька днів. Зазвичай вони лежать у нього на столі, і він непомітно для глядачів підглядає в свої папірці. Вам користуватися папірцями, навіть якщо там записано дуже важливі цифри, категорично заборонено

34. Втім, до прямого ефіру вас, на щастя, не можуть довезти, тому що журналіст переплутає вулицю, на якій ви живете, і машина буде чекати в іншому місці. У всьому винні будете ви.

35. Журналіст - це людина, який зазвичай вважає, що у владі одні "козли".

36. При цьому на заходи, де засідає влада, він неодмінно запізнюється і покидає їх дуже швидко, отримавши свій шуканий "синхрон".

37. Потім у своєму сюжеті про владу, вставивши цей "синхрон", він обов'язково "пустить шпильку" за кадром. Це у них називається "незалежність".

38. З простими людьми він добріший, тільки якщо ви не вантажте його своєю "битовухою". Так у них називається, коли, приміром, вам впав на голову дах.

39. Журналіст - це людина, яка, поговоривши з вами, скажімо, про проблеми вашої школи може несподівано попросити вас зіграти щось на піаніно - це у них називається "інтершум", і без цього він не може робити свої сюжети.

40. Причому на цьому інструменті ви по ходу сюжету неодмінно будете грати двічі - на початку та в кінці. У них це називається "кільцева композиція".

41. Він може попросити вас поплакати ще раз, тому що коли ви всплакнули насправді, камера ще не була включена.

42. Також він може попросити вас зняти окуляри, без яких ви нічого не бачите.

43. Втім, подивившись на вас без окулярів, може сказати - "ні вже краще надіньте".

44. Він говорить з вами недовго, а потім довго ходить з вами коридорами і вулицями. Це у них називається "картинка", на якій він буде потім про вас щось розповідати (взагалі краще знати заздалегідь, що "картинка" для журналіста зазвичай важливіше слів). Заради "картинки" він взагалі готовий на багато що. Якщо він перебуває на театрі військових дій, він запросто може попросити військових постріляти з гармати по противнику тоді, коли вони цього зовсім не планували. Судячи з усього, "картинка" вимагає, щоб гармати стріляли, танки повзли, авіаносці ширяли океанські простори.

45. Втім, погулявши з вами, він просить вас швидше зникнути з кадру, тому що зараз він буде виголошувати свій стендап.

46. Стендап - це синхрон самого журналіста. Здається, найважливіше для них в стендапі - слова "у мене за спиною" (у мене за спиною - пожежа, зоопарк, землетрус). Можна припустити, що мета стендапу - переконати всіх, що все гідне уваги в цьому житті відбувається за спиною журналіста.

47. Свій синхрон журналіст, на відміну від вас, готує заздалегідь і вимовляє в декількох дублях.

48. Своїм синхроном він зазвичай задоволений, на відміну від вашого.

49. Журналіст - це людина, яка впевнена, що краще вас знає, як треба лікувати, будувати, вчити, управляти містом (областю, країною ) і так далі.

50. Журналіст  це, все-таки, не людина.

Більше про події Хмельниччини читайте на Depo.Хмельницький