Підрив злітної смуги в Донецькому аеропорту змалював "Художник"
Впродовж місяця підполковник з позивним "Художник" розробляв план знищення смуги
- Хмельницький
-
20 січня 2017 12:44

Ретельно сплановану операцію з підриву злітної смуги в ДАПі готував майже місяць її головний виконавець - офіцер, що там же і отримав позивний "Художник", повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".
Підрив злітної смуги аеропорту - це карколомна, неймовірно зухвала операція, здійснена групою військових інженерів, яку очолював офіцер із позивним "Художник".
Цими днями минає друга річниця завершення героїчної оборони Донецького аеропорту.
І ми знову згадуємо всіх тих, котрі 242 доби боронили летовище, - полеглих і живих бійців полку спецпризначення, піхотинців та артилеристів, десантників і танкістів, вояків добровольчих формувань, усіх тих, кого в одну мужню когорту об'єднало найменування "кіборги".
Згадаймо й військових інженерів, саперів із полку оперативного забезпечення, які в останні години боїв за ДАП здійснили подвиг, подробиці якого досі не надто розголошують.
20 січня летовище здригнулося внаслідок 5 неймовірно потужних вибухів. Їхня сила була такою, що вибухову хвилю відчули навіть ті, що перебували за кілька кілометрів від злітної смуги. Вибухи були такими сильними, що спантеличили всіх: і оборонців аеропорту, і бойовиків. І доки з величезних вирв, які утворилися на злітній смузі, вивітрювався їдкий дим, на кілька хвилин над ДАПом запанувала тиша. Всі намагалися з’ясувати: що сталося, де та що рвонуло.
До виконання цього завдання бійці готувалися довго. "Художника" в район аеропорту викликали ще в грудні 2014 року. Разом з іншим старшим офіцером підполковник мав прорахувати, як пошкодити смугу аеропорту на випадок, якщо надійде команда, аби жоден літак не зміг приземлитися.
Впродовж місяця "Художник" вивчав місцевість та інженерні комунікації в районі летовища, готував пропозиції стосовно плану операції. Побував у Пісках, Водяному, Тоненькому, на метеовежі, висотці, тракторному стані, словом, скрізь, де стояли наші хлопці. Виїжджав на місця з розвідкою, іноді доводилося повзти по-пластунськи, іноді - пересуватися перебіжками до злітної смуги.
"Після кожного розвідвиходу все побачене я занотовував, робив замальовки, записував дані, здійснював розрахунки, - згадує про підготовку до операції офіцер. - За цю мою "творчість" мене й назвали "Художником".
Зрештою інженери розділили 4000 метрів смуги на 5 відрізків і в кожному з них здійснити підрив. У цілому на той час, коли ситуація в аеропорту стала критичною, операцію з підриву злітної смуги вже сплановали, і її здійснення призначили на ранок 20 січня.
Працювати на злітці мали близько 25 бійців, з-поміж - них 5 офіцерів із Центру розмінування та Центрального управління інженерного забезпечення. Кожен із них чудово розумів, який неймовірний ризик чекає попереду.
Однак уранці розпочати виконання завдання сапери не змогли: злітну смугу аеропорту сепаратисти поливали таким шквальним вогнем із "Градів", що будь-яка спроба заїхати на неї однозначно дорівнювала б самогубству. Тож операцію розпочали пізніше, коли ворожий обстріл трохи вщух.
До злітки вирушило 5 машин, за кожною - причеп із вибухівкою. Потужність кожного пристрою дорівнювала 1,5 тонни в тротиловому еквіваленті. Виїжджали двома шляхами: 3 групи на ЗІЛах із Пісків, іще 2 - на МТ-ЛБ, перпендикулярно до смуги — з боку метеовежі.
Виїзд саперів на смугу прикривали танкісти: з позицій поблизу метеовежі захисники термінала та загін добровольців на двох БТРах.
"Це були, мабуть, найнапруженіші півтори години в моєму житті, - згадує офіцер. - Якби щось пішло не так, від нас усіх там би лишився тільки порох, навіть на аналіз ДНК нічого б не зібрали. Зрештою ми зробили так, що смуга більше не може функціонувати. Пристрої здетонували через 20–25 хвилин після того, як ми залишили злітку та вже доїхали до Водяного."
Пізніше в одному з офіційних повідомлень військового відомства про цей подвиг військових інженерів буде лише сухе зведення: "У результаті підриву злітної смуги на ній утворилися вирви розміром 3–5 метрів та глибиною 2 метри кожна. Відстань між ними - 700 метрів. Ураховуючи, що довжина смуги становить 4000 метрів, ширина - 60, а товщина бетонного покриття - 1 метр, такі пошкодження дійсно не дозволяють застосовувати її за призначенням".
Минуло два роки. На злітну смугу ДАПу, як і раніше, не сідають літаки з російською "гуманітаркою".
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 08:23 У Хмельницькому курсанти військового вишу будували проректору дачу, - ДБР ФОТО
- 23:57 Війна з Росією: Зеленський повідомив Трампу, що Україна готова до переговорів у будь-якому форматі
- 13:02Холодильник для великої родини: на що звернути увагу при виборі моделі Актуально
- 11:43У Хмельницькому затримали закладчика наркотиків
- 21:34Куди необхідно звернутись громадянам для оформлення біометричних паспортних документів
- 12:29У Хмельницькому не розминулися маршрутка та позашляховик. Є потерпілі ФОТО
- 19:06Що таке крипто-кредити, для чого вони використовуються та які ризики несуть? Актуально
- 10:39На Хмельниччині чоловік намагався розібрати протитанкову ракету, яка вибухнула
- 15:47Категорії водійських прав А та В: у чому різниця Актуально
- 11:11Тривожна ніч на Хмельниччині: Як спрацювала ППО
- 20:28"Прецедент Богуслаєва": СБУ затримує "батальйон Монако", - експерт
- 15:45За 2 місяці проведено 776 перевірок за цінами на ліки в аптеках: Де завищують ціни
- 18:05 Частину працівників ТЦК мобілізують на фронт, - Генштаб
- 09:58Кіберполіція попереджає про нову шахрайську схему з банківськими застосунками
- 17:00Ваш головний союзник на шляху до впевненого керування авто Актуально
- 11:40В Укргідрометцентрі розповіли, якою буде погода в Україні у травні
- 09:26На Хмельниччині щодня о 9:00 ранку зупинятимуть рух транспорту для вшанування Героїв, - ОВА
- 12:30На Рівненщині у ДТП загинув поліціянт
- 20:10В ОВА уточнили наслідки атаки на Хмельниччину: Ворог цілив 3 дронами та 7 ракетами (ФОТО) ФОТО