UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Як і коли правильно "перезути" автівку

Шляховики кажуть, що всесезонна гума, яку багато хто вважає панацеєю від усіх бід — це щось на кшталт спроби лікувати всі хвороби однією таблеткою

Як і коли правильно "перезути" автівку…

Проста логіка підказує, що із завершенням мінусових температур і заморозків цілком можна міняти зимову гуму на літню. Багато хто так і робить, записуючись на шиномонтаж вже буквально на початку березня.

"Але поспішати не варто, - кажуть шляховики. – Властивості літньої гуми різко втрачаються вже при температурі нижче +5°С. Враховуючи погодні несподіванки, властиві для наших широт, ніхто не застрахований від морозів і снігопадів не те, що в березні, а навіть у квітні."

Але й надто затягувати зі зміною гуми не варто, бо вона швидко зношується на сухому асфальті. Тому найрозумніша стратегія тут — на всякий випадок почекати, як мінімум, до середини, а краще до останньої декади березня, а потім ретельно подивитися довгострокові прогнози погоди.

Зрозуміло, що це не найбільш достовірне джерело інформації, але навіть найбільш грубі помилки синоптиків рідко виходять за межі плюс-мінус 5°С. Іншими словами, якщо в кінці березня-початку квітня заморозків не обіцяють, а температура міцно закріплюється вище +10 градусів Цельсія, цілком можна задуматися про зміну шин на літні.

Чому не варто їздити на зимовій гумі влітку

Зимова та літня гума створюються для роботи в різних умовах. Зимова повинна зберігати еластичність при низьких температурах, тому її роблять з гумової суміші з високим вмістом каучуку і полімерів, що містять кремній. Цей склад найбільш ефективно поводиться при низьких температурах. Якщо ж на вулиці тепло - +5°С і вище, зчіпні властивості починають погіршуватися. У літній гумі, каучуку відчутно менше, за рахунок цього вона краще веде себе при високих температурах.

Малюнок протектора — ще одна істотна відмінність між літньою і зимовою гумою. У літній гумі протектор "намальований" таким чином, щоб забезпечувати відведення води і мати низьку опірність руху на сухому, а значить, шорсткому літньому асфальті.

У зимових шин малюнок протектора призначений забезпечувати відвід не тільки води, але і бруду. Влітку на сухому асфальті через зимову гуму автомобіль починає "плисти" - гірше слухається керма, збільшується гальмівний шлях. А також — витрата палива, оскільки у зимової гуми вище опірність руху. Зимова гума відчутно м'якше річної і більше страждає при перегріві. Їзда в теплу пору по сухому асфальту призводить до швидкого зносу зимових шин. Фактично, за один літній сезон, ви можете "зносити" комлект зимової гуми як за пару років катання виключно взимку.

Особливо, це стосується шипованої гуми. Вона взагалі не призначена для їзди по сухому асфальту. За кілька днів активної їзди в теплі і сухі весняні дні, знос шипованих шин може дорівнювати такому за тисячі кілометрів пробігу в зимових умовах. Шипи швидко стираються об сухий асфальт, і взимку ви втратите ті переваги шин, за які спочатку виклали кругленьку суму.

Чому не варто використовувати всесезонну гуму

Існує думка, що всесезонна гума — це суто радянський винахід, викликаний прагненням економити на всьому. Це не зовсім так, всесезонну гуму використовують в деяких країнах світу, особливо, в широтах, де погода круглий рік майже не змінюється.

Але це ніяк не стосується України. У нас влітку тижнями тримається +30°С з мінімумом опадів, а взимку тижнями бувають мінусові температури з рясними снігопадами. Всесезонна гума влітку справляється зі своїми завданнями гірше, ніж літня. А взимку — гірше, ніж зимова. І в тому, і в іншому випадку, вона не забезпечує потрібного рівня зчеплення з дорогою і поведінки в певних температурних режимах.

Так, дешевше придбати один комплект шин, ніж два. Але використовуючи всесезонну гуму, ви просто ризикуєте своїм життям. Причому, цілий рік.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme