Ціна перемоги: У скільки обійшлася виборча кампанія кандидатам-переможцям з Хмельниччини

Скільки і на що витрачали кошти кандидати-переможці у виборчих округах Хмельниччини

Позачергові парламентські вибори уже позаду, тож Depo.Хмельницький вирішив дізнатися, у яку суму "вилилася" передвиборча гонка кожному із тих щасливчиків, що тепер представлятимуть Хмельниччину у Верховній раді.

Згідно даних, оприлюднених на сайті Центральної виборчої комісії, для проведення передвиборчих кампаній шестеро кандидатів-переможців у одномандатних виборчих округах Хмельниччини попередньо залучили майже три мільйони гривень. 

Картина поки складається наступна: найбільше витратив самовисуванець Віктор Бондар, а найменше – "слуга народу" Олексій Жмеренецький. Про витрати переможця від ПП "Слуга народу" по ОВО №193 Ігоря Марчука інформації на сайті ЦВК немає. Шестеро кандидатів, які отримали більшість голосів виборців у своїх округах, загалом залучили для проведення передвиборчих кампаній 2,9 млн грн. 

У виборчому окрузі №187 перемогу здобув висуванець партії "Слуга народу" Микола Стефанчук.

Згідно з інформацією з його проміжного фінансового звіту на передвиборчу кампанію він перерахував 450 тис. грн власних коштів. Гроші йшли на виготовлення друкованих матеріалів передвиборної агітації (160 395 грн). У 3000 грн обійшлась оренда приміщень усіх форм власності для проведення зборів громадян, інших публічних заходів передвиборчої агітації. Ще 109,2 тис. грн кандидат заплатив за розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.

Перемогу у одномандатному виборчому округу №188 впевнено здобув латифундист та чинний нардеп Сергій Лабазюк, випередивши свого найближчого суперника - висуванку ПП "Слуга народу" Оксану Бочкарьову майже на 20%.

Така перемога вартувала Сергію Лабазюку  100 000 грн його власних коштів та 546 тис. грн добровільних внесків фізичних осіб. Понад 110 тис. грн кандидат витратив на виготовлення матеріалів передвиборної агітації. Основна частка коштів була перерахована за використання засобів масової інформації (463 414 грн). Оренда приміщень усіх форм власності для проведення зборів громадян, інших публічних заходів передвиборчої агітації коштувала йому 3800 грн, 67 000 грн кандидат витратив на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами. 

Висуванка ПП "Слуга народу" по ОВО №189 Олена Копанчук, яка обійшла у передвиборчій гонці екс-очільника Хмельницької ОДА Вадима Лозового, витрачала на кампанію виключно власні кошти. Так, із 295 тис. грн кандидатка витратила майже 133 360 грн на виготовлення матеріалів передвиборної агітації. Використання ЗМІ обійшлося Олені Копанчук у 99,7 тис. грн, а ще 42,5 тис. грн заплатила переможниця виборчих перегонів у окрузі за послуги електричного зв’язку. 

А ось переможець виборів по ОВО №190, висуванець ПП "Слуга народу" Олексій Жмеренецький використав для виборчої гонки лише добровільні внески фізичних осіб. Загалом це трохи більше ніж 273 тис. грн. 

На виготовлення матеріалів передвиборної агітації, переважно друкованих, кандидат витратив 96 180 грн. Ще 85 495 грн перерахував друкованим ЗМІ. Інші витрати Олексія Жмеренецького на передвиборну агітацію, зокрема на рекламу в мережі Інтернет та соціальних мережах, розповсюдження листівок, проведення заходів тощо, становили 39,5 тис. грн.  

Лідером по витратах на проведення передвиборчої кампаннії серед кандидатів-переможців в області є самовисуванець Віктор Бондар, який переміг у виборчому окрузі №191. Згідно даних на сайті ЦВК,  для проведення своєї передвиборчої кампанії він використовував лише добровільні внески фізичних осіб – 850 тис. грн. На виготовлення матеріалів передвиборчої агітації кандидат витратив майже 667,7 тис. грн. Значна частка грошей пішла на оплату виготовлення друкованих агітаційних матеріалів. Засоби масової інформації отримали від Віктора Бондаря 87 210 грн (переважно оплата ефірного часу на телебаченні). 

Олександр Герега, що здобув перемогу на ОВО №192, витратив удвічі менше, ніж Віктор Бондар.

Так, на рахунок виборчого фонду Гереги надійшло лише 400 тис. грн власних коштів кандидата. Ці гроші було витрачено на виготовлення матеріалів передвиборчої агітації (219 855 грн), використання друкованих засобів масової інформації (68 815 грн). 15 400 грн Олександру Герезі коштувало розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами, ще в 90 000 грн обійшлись інші витрати на передвиборну агітацію (розповсюдження листівок, проведення заходів тощо).

Даних про витрати переможця від ПП"Слуга народу" по ОВО Ігоря Марчука станом на 30 липня немає.

До слова, остаточний фінансовий звіт про надходження та використання коштів виборчого фонду розпорядники коштів мають подати до ОВК не пізніш як на сьомий день після дня голосування, тобто до 28 липня включно.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook