Як на Хмельниччині виводять з "тіні" ринок таксі

Попри велику кількість різноманітних диспетчерських служб, у Хмельницькому вгледіти таксі з необхідними шашками та боковими наліпками вкрай важко

Depo.
13 серпня 2017 18:00
ФОТО: depo.ua

За офіційною інформацією Мінінфраструктури, 80% таксистів на теренах України працюють нелегально, а чимала кількість диспетчерських служб просто є посередниками між водієм та пасажиром.

Зараз, якщо глянути оком на дорогу, то навіть віднайти таксиста у насиченому автомобільному трафіку вкрай важко, адже більшість з них немає жодних розпізнавальних знаків на кшталт "шашок" та наліпок на машинах, як того вимагає закон.

Більше того, "сірі" перевізники у гонитві за швидкими прибутками часто-густо приймають замовлення впродовж 12-14 годин на добу, порушують правила дорожнього руху, не мають ані ліцензій, ані державної реєстрації приватним підприємцем, не несуть жодних зобов'язань перед пасажирами та не сплачують податків до бюджету.

У свою чергу, диспетчерські служби також нічим не зарадять клієнтам у випадку форс-мажору чи ДТП, позаяк за свій "відсоток" лише підшукують клієнтів для водіїв. Нині такий стан речей відповідає букві закону, проте не наближає ринок пасажирських перевезень до європейських стандартів. Втім, відповідні зміни до правового поля вже напрацьовуються.

"Зараз готуються зміни до законодавства, щоб ми могли притягувати диспетчерські служби до відповідальності за роботу з нелегалами", - розповідає начальник управління Укртрансбезпеки Хмельниччини Віталій Дзюба.

За словами посадовця, сьогодні на теренах регіону контролери автошляхів вже склали 57 адмінпротоколів за експлуатацію легковиків, облаштованих як таксі, без ліцензій. Відтак, нелегалам загрожують штрафи від 17 тис. до 34 тис. грн. У шести випадках провину порушників вже визнав суд. Крім того, у регіоні на таксистів склали ще 330 актів за недотримання вимог Закону України про автомобільний транспорт.

Звісно, найбільше порушень фіксують у обласному центрі та Кам'янці-Подільському. За інформацією ж податківців, у Хмельницькому налічується понад дві тисячі таксистів і лише десята частина з них сплачує податки.

Але транспортники підкреслюють, що цьогоріч на теренах краю завдяки плідній співпраці з патрульною поліцією та державним центром радіочастот простежується тренд до зростання числа офіційно зареєстрованих таксистів. Найпозитивніші тенденції за даними транспортників демонструє Полонне.

Однак в "тіні" залишаються ті нелегали, які одержують замовлення не через рації, а через мобільний інтернет - на планшети чи телефони. Гаджети замінюють і старомодні таксометри, адже розраховують кілометраж та ціну, але закон вимагає наявності саме таксометрів. Про випадки порушень у Укртрансбезпеці просять телефонувати за номером "гарячої" лінії: (0382) 65-27-10.

Водночас, планує підсилити боротьбу з "грачами" і уряд. Вже з вересня "білих" таксистів відрізнятимуть від нелегалів жовті номерні знаки, ціна яких складатиме 120 грн. Аби одержати їх, спочатку необхідно зареєструватись приватним підприємцем та звернутись до Укртрансбезпеки по ліцензію, яка коштує 1700 грн.

Власне, проблема "сірих" шашок - на часі не лише для України, а і для Європи. Зокрема, популярний сервіс Uber вже визнали незаконним у низці країн ЄС. Та частка "тіньового" ринку у нашій державі поки дуже далека від європейських норм.

Більше про події Хмельниччини читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за нашими новинами в соцмережах і долучайтеся до наших груп у Фейсбук та Твіттері

Читайте також
гнг Шляхом до Європи: Чому у Хмельницькому роками тягнеться "нельотна погода"

На останній сесії обласна рада внесла зміни до програми підтримки комунального підприємства "Аеропорт Хмельницький", але без чіткої відповіді вкотре залишилось питання, що буде з летовищем

рор Шляхом до Європи: Як міняється поліція Хмельниччини

Аби досягнути європейських стандартів життя, реформується не лише соціально-економічна царина, а й силова

рпрп Шляхом до Європи: Транспортна реформа у Хмельницькому гальмує, буксує і ледь рухається

Аби наблизити до європейських стандартів якість пасажирських перевезень, в обласному центрі вже кілька років говорять про транспортну реформу та подають е-петиції до мерії, які з успіхом здобувають необхідну підтримку містян

тььть Шляхом до Європи: Як на Хмельниччині легалізують пасажирські перевезення

Перевізники без ліцензій не сплачують податків, із законодавством не рахуються і створюють нечесну конкуренцію для "білих" перевізників

про "Сірі" заробітки: Як легалізують ринок праці на Хмельниччині

Нелегальна заробітна платня та детінізація трудової зайнятості продовжують залишатись болючими проблемами не теренах регіону. Цьогоріч виявили 3685 неоформлених найманих працівники проти 1720 у аналогічному періоді 2016 року

апапа Чому дорогам Хмельниччини так далеко до європейських

Літо - час канікул та відпусток, утім літо і час жнив. І саме у цю пору найбільше руйнується покриття автомобільних доріг, адже несумлінні перевізники задля швидкої наживи порушують норми вантажних перевезень