Як на Хмельниччині виводять з "тіні" ринок таксі

Попри велику кількість різноманітних диспетчерських служб, у Хмельницькому вгледіти таксі з необхідними шашками та боковими наліпками вкрай важко

Як на Хмельниччині виводять з "тіні" рин…

За офіційною інформацією Мінінфраструктури, 80% таксистів на теренах України працюють нелегально, а чимала кількість диспетчерських служб просто є посередниками між водієм та пасажиром.

Зараз, якщо глянути оком на дорогу, то навіть віднайти таксиста у насиченому автомобільному трафіку вкрай важко, адже більшість з них немає жодних розпізнавальних знаків на кшталт "шашок" та наліпок на машинах, як того вимагає закон.

Більше того, "сірі" перевізники у гонитві за швидкими прибутками часто-густо приймають замовлення впродовж 12-14 годин на добу, порушують правила дорожнього руху, не мають ані ліцензій, ані державної реєстрації приватним підприємцем, не несуть жодних зобов'язань перед пасажирами та не сплачують податків до бюджету.

У свою чергу, диспетчерські служби також нічим не зарадять клієнтам у випадку форс-мажору чи ДТП, позаяк за свій "відсоток" лише підшукують клієнтів для водіїв. Нині такий стан речей відповідає букві закону, проте не наближає ринок пасажирських перевезень до європейських стандартів. Втім, відповідні зміни до правового поля вже напрацьовуються.

"Зараз готуються зміни до законодавства, щоб ми могли притягувати диспетчерські служби до відповідальності за роботу з нелегалами", - розповідає начальник управління Укртрансбезпеки Хмельниччини Віталій Дзюба.

За словами посадовця, сьогодні на теренах регіону контролери автошляхів вже склали 57 адмінпротоколів за експлуатацію легковиків, облаштованих як таксі, без ліцензій. Відтак, нелегалам загрожують штрафи від 17 тис. до 34 тис. грн. У шести випадках провину порушників вже визнав суд. Крім того, у регіоні на таксистів склали ще 330 актів за недотримання вимог Закону України про автомобільний транспорт.

Звісно, найбільше порушень фіксують у обласному центрі та Кам'янці-Подільському. За інформацією ж податківців, у Хмельницькому налічується понад дві тисячі таксистів і лише десята частина з них сплачує податки.

Але транспортники підкреслюють, що цьогоріч на теренах краю завдяки плідній співпраці з патрульною поліцією та державним центром радіочастот простежується тренд до зростання числа офіційно зареєстрованих таксистів. Найпозитивніші тенденції за даними транспортників демонструє Полонне.

Однак в "тіні" залишаються ті нелегали, які одержують замовлення не через рації, а через мобільний інтернет - на планшети чи телефони. Гаджети замінюють і старомодні таксометри, адже розраховують кілометраж та ціну, але закон вимагає наявності саме таксометрів. Про випадки порушень у Укртрансбезпеці просять телефонувати за номером "гарячої" лінії: (0382) 65-27-10.

Водночас, планує підсилити боротьбу з "грачами" і уряд. Вже з вересня "білих" таксистів відрізнятимуть від нелегалів жовті номерні знаки, ціна яких складатиме 120 грн. Аби одержати їх, спочатку необхідно зареєструватись приватним підприємцем та звернутись до Укртрансбезпеки по ліцензію, яка коштує 1700 грн.

Власне, проблема "сірих" шашок - на часі не лише для України, а і для Європи. Зокрема, популярний сервіс Uber вже визнали незаконним у низці країн ЄС. Та частка "тіньового" ринку у нашій державі поки дуже далека від європейських норм.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme