"Сірі" заробітки: Як легалізують ринок праці на Хмельниччині

Нелегальна заробітна платня та детінізація трудової зайнятості продовжують залишатись болючими проблемами не теренах регіону. Цьогоріч виявили 3685 неоформлених найманих працівники проти 1720 у аналогічному періоді 2016 року

Depo.
30 липня 2017 18:00
ФОТО: depo.ua

Попри те, що цьогоріч зросла "мінімалка" до 3200 грн, а фіскальне навантаження на фонд оплати праці два роки тому зменшили вдвічі - з 41 до 22 відсотків єдиного соціального внеску (ЄСВ), у регіоні майже кожен другий дорослий подолянин працює у "тіні".

"Майже кожна друга людина працездатного віку легально не працює. З 636,4 тис. працездатних осіб, лише 363,9 тис. застрахованих, тобто - лише 57,2%", - зазначає директор департаменту соцзахисту Хмельницької облдержадміністрації Світлана Лукомська.

За словами чиновниці, середня номінальна заробітна платня штатного працівника на Поділлі нині складає 5623,2 грн, і хоч проти минулого року є зростання, втім, це на 17,8 відсотка нижче від загальноукраїнського показника.

Більше того, попри зростання "мінімалки", у 2017 році понад 11 тис. роботодавців Хмельниччини виплачували зарплату на рівні меншому за дозволений законом, а у 2016 році ця цифра складала 7,5 тис. осіб. Відтак, 37 тис. краян, або 31,7%, отримають на основних робочих місцях заробітки, нижчі за мінімальні. Наразі найгірші показники у цій царині у Віньковецькому, Городоцькому та Теофіпольському районах.

Однак, аби подоляни одержували прозорі прибутки та соцзахист, а місцеві бюджети - податкові надходження, на Хмельниччині продовжують активно боротись з "хворобою" нелегальної трудової зайнятості.

Так, цьогоріч вже 3685 неоформлених найманих працівників вивели з "тіні", а ще 2513 краян зареєструвались підприємцями. Наразі на теренах регіону виявили 224 порушення трудового законодавства, 69 - податкового та 5 - пенсійного. Найбільше ж зловживань, звісно, зафіксували у Хмельницькому. А недостатньо з цією "хворобою" борються, за словами Світлани Лукомської, у Славутському та Старосинявському районах, а також - Шепетівці.

Водночас, очільник фіскальної служби області Сергій Ковальчук повідомив, що заходи з "детінізації" ринку праці спрямували до бюджету 3,2 млн. грн єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, 2,7 млн. грн податку на доходи фізичних осіб та 221,2 тис. грн військового збору.

Позитивним моментом у трудовій царині наразі є ліквідація боргів із заробітної плати у регіоні. Нині Хмельниччина за цим показником - п'ята в Україні. Так, повністю виплатили борги на 9 підприємствах області на суму понад 813 тис. грн.

Незважаючи на велике число "сірих" роботодавців, яких не відлякують штрафи у понад 30 тис. грн у бажанні заощадити на податках, звісно, на Хмельниччині є й сумлінні, які прекрасно усвідомлюють усю важливість виплат "білих" зарплат для соціального захисту подолян. Власне, саме такий підхід і є європейським досвідом, позаяк у Старому Світі зарплатні податки сягають іноді 60% загального доходу, проте менталітет, правова свідомість та невідворотність покарання не дозволяють уникати соціальної відповідальності.

Саме через це податківці розраховують на допомогу свідомих подолян. Необхідно звертатись до ДФС, управління праці та соціального захисту населення, аби поруч із офіційним працевлаштуванням отримати і соціальні гарантії на кшталт: лікарняних, відпусток та пенсійного страхування. Тоді обов'язково здійснять і перевірки, і до несумлінних роботодавців застосують санкції.

Утім, поки трудовим відносинам в Україні далеко до європейської площини, оскільки часто-густо і самі робітники згодні на "сірі" заробітки задля більших прибутків, адже за старою звичкою ще з буремних 90-х років більше розраховують на себе, ніж на державу.

Більше про події Хмельниччини читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за нашими новинами в соцмережах і долучайтеся до наших груп у Фейсбук та Твітері

Читайте також
гнг Шляхом до Європи: Чому у Хмельницькому роками тягнеться "нельотна погода"

На останній сесії обласна рада внесла зміни до програми підтримки комунального підприємства "Аеропорт Хмельницький", але без чіткої відповіді вкотре залишилось питання, що буде з летовищем

рор Шляхом до Європи: Як міняється поліція Хмельниччини

Аби досягнути європейських стандартів життя, реформується не лише соціально-економічна царина, а й силова

рпрп Шляхом до Європи: Транспортна реформа у Хмельницькому гальмує, буксує і ледь рухається

Аби наблизити до європейських стандартів якість пасажирських перевезень, в обласному центрі вже кілька років говорять про транспортну реформу та подають е-петиції до мерії, які з успіхом здобувають необхідну підтримку містян

тььть Шляхом до Європи: Як на Хмельниччині легалізують пасажирські перевезення

Перевізники без ліцензій не сплачують податків, із законодавством не рахуються і створюють нечесну конкуренцію для "білих" перевізників

апапа Чому дорогам Хмельниччини так далеко до європейських

Літо - час канікул та відпусток, утім літо і час жнив. І саме у цю пору найбільше руйнується покриття автомобільних доріг, адже несумлінні перевізники задля швидкої наживи порушують норми вантажних перевезень