UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Що пропонують змінити в Конституції представники Хмельниччини

Делегація з Хмельниччини взяла участь в інклюзивних публічних консультаціях, щодо змін у Конституцію України, що стосуються децентралізації

Що пропонують змінити в Конституції пред…
Фото Сайт Децентралізація

Представники з Хмельниччини взяли участь в інклюзивних публічних консультаціях, щодо змін у Конституцію України, що стосуються децентралізації. Засідання відбулося у Вінниці, передає Depo.Хмельницький за інформацією пресслужби регіонального відділення АМУ.

У ході обговорення делегації формували загальне бачення свого регіону, що стосується майбутнього проекту змін до Конституції. Захід проводиться за спільною ініціативою Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, Офісу Президента України, Міністерства розвитку громад та територій України.

Делегація з Хмельниччини складалася із виконавчого директора Хмельницького РВ АМУ Петра Калинюка, консультантів АМУ, голови Хмельницького РВ АМУ, міського голови Славути Василя Сидора, очільника Кам’янця-Подільського Михайла Сімашкевича, голови Палати селищних та сільських громад та їх обєднань АМУ, голови Маківської ОТГ Анатолія Кушніра, голови Чемеровецької ОТГ Олександра Собаня, голови Дунаєвецької міської ОТГ Веліни Заяць, голови Красилівської міської ОТГ Ніли Островської, голови Летичівської ОТГ Ігора Тисячного, фахівців із питань децентралізації та представників Хмельницької обласної адміністрації та ради.

Асоціація міст України презентувала Концепцію змін до Конституції. Це як концептуальне бачення, так і конкретні текстові пропозиції до законопроєкту конституційних змін щодо місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Зокрема:

1. Запровадити дворівневе місцеве самоврядування: 1) первинний рівень - муніципалітет (один або декілька населених пунктів з навколишніми територіями); 2) вторинний рівень - область (спільні питання жителів муніципалітетів області).

2. Муніципалітети об’єднуються, роз'єднуються, змінюються, перейменовуються за умови підтримки цих питань відповідними муніципальними радами відповідно до закону. Парламент може визнавати муніципалітети з великою чисельністю населення окремими муніципалітетами-областями (наприклад: муніципалітети з населенням понад 700 тисяч жителів, міста Київ та Севастополь).

3. Необхідно зберегти на рівні муніципалітету модель сильного мера, виборної посадової особи, яка очолює виконавчий орган муніципальної ради та головує на засіданнях відповідної ради.

4. Жителі кожного муніципалітету повинні обирати своїх депутатів до обласної ради, а муніципальних рад можуть їх відкликати. Найважливіші рішення обласної ради потребують проведення консультацій з муніципальними радами. Рішення обласних рад виконують їх виконавчі органи.

5. Державну виконавчу владу в АР Крим, областях та повітах здійснюють виключно територіальні представництва органів державної влади. Порядок та способи координації вказаних територіальних представництв визначаються законом.

6. Компетенція органів місцевого самоврядування й надалі поділяється на власну та делеговану державою. Зупинення та скасування актів органів місцевого самоврядування здійснюється виключно у судовому порядку. Державний нагляд за делегованою державою компетенцією здійснюється територіальними представництвами органів державної влади в порядку та випадках, що визначаються законом.

У ході обговорення делегації формували загальне бачення свого регіону, що стосується майбутнього проекту змін до КУ. Зокрема, делегація із Хмельниччини дійшла згоди щодо:

1. Рівні місцевого самоврядування.

Підтримано пропозицію АМУ щодо дворівневого місцевого самоврядування і трирівневої системи адміністративно-територіального рівня.

2. Розподіл повноважень.

Підтримано Концепцію АМУ про поділ на власні та делеговані державою.

3. Нагляд.

Делегати підтримали пропозицію АМУ щодо перегляду повноважень префектів. Держава має право здійснювати адміністративний нагляд за дотриманням оганів місцевого самоврядування Конституції та Законів України. Префект зможе негайно блокувати рішення оганів місцевого самоврядування тільки якщо вони несуть загрозу територіальній цілісності, безпеці та суверенітету. Підтримано тезу АМУ щодо інших рішень: зупинення та скасування актів ОМС здійснюється виключно у судовому порядку.

4. Фінансовий захист оганів місцевого самоврядування.

Держава гарантує фінансування делегованих на ОМС повноважень. Якщо відповідні кошти не виділяються, ОМС фінансує повноваження в межах наданого фінансового ресурсу.

5. Права та гарантії місцевого самоврядування.

Дійшли згоди щодо того, що голови обираються на 5 років і головують на сесіях місцевих рад. На вторинному рівні визначились, що голова ради обирається із числа депутатів, голова виконкому – на конкурсних засадах (може не бути депутатом) і затверджується рішенням сесії обласної ради.

Якщо депутати висловлюють недовіру керівнику ОМС базового рівня – повноваження припиняє і голова і рада і оголошуються дочасні вибори.

Запропоновані зміни до Конституції нині обговорюються на регіональному рівні - упродовж тижня в різних областях проходитимуть кущові круглі столи із залученням представників органів місцевого самоврядування усіх рівнів та їхніх асоціацій.

Підсумкова зустріч, за їх результатами, відбудеться 10 березня у Києві. До участі в засіданні також долучатимуть представників регіонів – 6 учасників з області. Хмельницьке регіональне відділення АМУ представлятиме голова РВ, міський голова Славути Василь Сидор.

Нагадаємо, на обговорення приїхали також троє народних депутатів: Лариса Білозір від групи "За майбутнє", обрана в окрузі №15 на Вінниччині, та два представники "Слуги народу" - Віталій Безгін й Аліна Загоруйко. Участь у дискусії бере також радник прем’єра з питань децентралізації Іван Лукеря.  

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme