UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Місцеві вибори-2020: На Хмельниччині в ЗМІ з'явилася прихована політреклама

Грішив чинний нардеп Сергій Лабазюк в обласній газеті "Подільські вісті"

Місцеві вибори-2020: На Хмельниччині в З…

У пресі публікують матеріали з ознаками прихованої політичної реклами, повідомляє Depo.Хмельницький за інформацією ГО "ОПОРА".

Проаналізували газети, які виходили друком в серпні 2020 року. Ознаки прихованої політичної реклами зафіксовано у двох номерах газети "Подільські вісті" від 13 та 20 серпня.

Напередодні виборів на Хмельниччині активізувалися політики та партії. Окрім зовнішньої політичної реклами, з’явилася також реклама у пресі, однак така реклама здебільшого прихована або маркована неналежним чином.

Проаналізувавши газети "Подільські вісті", "Актуально для подолян" та "Проскурів", які виходять друком на Хмельниччині, виявила дві публікації, які мають ознаки політичної реклами, та при цьому не марковані, як цього вимагає законодавство, в газеті "Подільські вісті".

Матеріал "Сергій Лабазюк: Ми об’єдналися заради майбутнього та разом ідемо до перемоги" розміщено на першій та другій шпальті газети "Подільські вісті" (№33 від 13.08.2020 р.) під рубрикою "Назустріч людям", на одному з фото частково видно логотип політичної сили "За майбутнє". У публікації йдеться, зокрема, про те, що народний депутат Сергій Лабазюк долучився до політичної партії "За майбутнє", оскільки можливості позафракційного народного депутата обмежені, а так можна вирішити багато питань.

Публікація "Лідер обласної організації партії "За майбутнє" Сергій Лабазюк: Наша ідеологія проста: будувати країну треба від громад до центру,  а не навпаки" вийшла під рубрикою "Український вибір" (№34 від 20.08.2020 р.). Як зазначено в ліді матеріалу, в інтерв’ю з лідером обласної організації партії "За майбутнє", народним депутатом Сергієм Лабазюком йдеться "про персональний склад команди, ідеологію та завдання, які ставить перед собою партія".

Жодна з публікацій не маркована як політична реклама. Проте відповідно до статті 1 Закону України "Про рекламу" політична реклама – це інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії). У частині 3 статті 9 Закону України "Про рекламу" зазначено, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи та який  формує або підтримує обізнаність та інтерес читачів щодо цієї особи,  є рекламою і  має  бути  вміщений  під рубрикою "Реклама" або "На правах реклами". Частина 5 статті 9 цього Закону забороняє приховану рекламу.

"Попри наявність у публікаціях згадок про місцеві вибори, такі матеріали не підпадають під дію виборчого законодавства, оскільки відповідно до частини 1 статті 52 Виборчого кодексу України передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування. Водночас очевидно, що поява у пресі прихованої політичної реклами свідчить про передчасний початок виборчої кампанії", – говорить координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Хмельницькій області Андрій Попик.

Нагадаємо, політсили ще з серпня взялися себе рекламувати на Хмельниччині.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme