UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Мешканцям Хмельниччини розповіли про вигоди від узгодження поняття “географічне зазначення”

В Україні поняття "географічне зазначення" узгодили з нормами європейського законодавства
 

Мешканцям Хмельниччини розповіли про виг…

В Україні набрав чинності закон, що визначає поняття "географічне зазначення", повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на прес-службу Хмельницької ОДА. Цей закон України "Про правову охорону географічних зазначень" узгодив розуміння поняття "географічне зазначення" з нормами європейського законодавства.

Експерт з маркетингу та комунікацій проєкту ЄС "Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні" Іван Гайванович розповів які зміни очікують українських товаровиробників та споживачів у зв’язку із вступом в дію його норм, ознайомив з основними положеннями документу та особливостями підготовки до реєстрації географічних зазначень, переваги їх запровадження для виробників, споживачів і територій.

"Моя задача – сприяти виконанню Угоди про Асоціацію з ЄС в частині розвитку системи географічних зазначень та їх охорони, як виду інтелектуальної власності, – розповів пан Іван. – Є декілька компонентів проєкту: допомога у розробці і гармонізації законодавства України з європейським, ідентифікація і сприяння в реєстрації українських продуктів та  ребрендинг продуктів, які є іноземними географічними зазначеннями, але неправомірно використовуються в Україні, та розвиток територій, тобто сприяння розвитку гастротуризму."

Також експерт значив, що Хмельниччина має реальний потенціал, що багато хто знає "зіньківську ковбасу", що область знана, як яблучний край, що потрібно вивчити питання і з’ясувати, чи можна зареєструвати такі географічні зазначення, адже такі продукти є унікальними, вони особливі і є своєрідним колективним брендом, і що їх реєстрація сприятиме просуванню таких продуктів на ринку, продажам та прибуткам виробників.

Іван Гайванович більш детально зупинився на різниці між поняттями географічне зазначення, географічна назва та торгова марка. Він розповів, що це не рівнозначні поняття, оскільки географічне зазначення – це в першу чергу назва продукту. Але на відміну від торгової марки, він не може мати єдиного власника. До того ж термін реєстрації зазначення не має терміну дії і може бути скасоване лише у дуже рідкісних випадках.

Географічне зазначення походить з певної місцевості, має унікальні характеристики, зумовлені місцем походження, повністю чи частково виготовляється у певній місцевості та має якість, гарантовану суворою системою контролю.

Експерт розповів також, яким чином європейське законодавство унормовує питання використання географічних зазначень, які санкції можуть очікувати українських виробників, які порушують його вимоги, як в Україні вирішують питання щодо пошуку нових назв для продуктів, назви яких охороняться як географічні зазначення, наприклад, коньяк, шампанське, фета, тощо.

Ще пан Іван розповів про порядок реєстрації нових географічних зазначень, і які з них можуть бути зареєстровані уже найближчим часом,  хоча це і досить тривалий процес. Наприклад, для реєстрації гуцульської овечої бриндзі знадобилося близько двох років.

Також учасники пресконференції мали нагоду не лише дізнатися про особливості роботи, що передувала реєстрації першого в Україні географічного зазначення – гуцульської овечої бриндзі, а й посмакувати сам продукт, яким Іван Гайванович люб’язно пригостив присутніх.

 

Нагадаємо, що днями голова ОДА, як і обіцяв, розпочав щомісячні "бесіди" з бізнесом Хмельниччини.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"