Перспективи аеропорту Хмельницького: Коли відкриють повітряні ворота Поділля

До малої авіації вже наступного року додадуться вантажні і пасажирські перевезення

Остап Калита

Хмельницький аеропорт як повноціннний аеровокзал не працює вже майже 20 років. Зараз там діє лише мала авіація. Проте, на летовищі продовжують підготовку до запуску вантажних авіаперевезень. Приватні польоти на літаках малої авіації, навчання для потенційних пілотів, технічне обслуговування та ремонт суден – такі послуги аероклубу не лише допомогли якось вижити, а й стали інвестиціями в комунальне підприємство, а це – близько 12 млн гривень, які пішли в інфраструктуру лише цьогоріч.

У Хмельницькій облдержадміністрації днями вчергове обговорювали подальшу перспективу Хмельницького летовища. Розглядали проєктно-кошторисну документацію "Реконструкція аеродромного комплексу КП "Аеропорт Хмельницький" з подовженням штучної злітно-посадкової смуги на 500 м". Тим часом на території хмельницького аеропорту уже латають злітно-посадкову смугу для запуску вантажних перевезень. На ремонт з обласного бюджету виділили понад мільйон гривень. Заливати шви приїхали столичні майстри зі спеціальною технікою.

Як розповілдає старший майстер Іван Мозговий, використовують американську техніку та матеріал. Досвід у підрядника є: спеціалізуються якраз на заливці швів на дорогах та злітно-посадкових смугах. Робили аналогічні речі у "Борисполі" – там довели до ладу півтора кілометра злітної смуги.

Відновлення злітно-посадкової смуги – це крок до того, що летовище зможе додатково заробляти, причому самостійно. Адже паралельно з ремонтом триває і процедура сертифікації для вантажних перевезень. Підприємство вже придбало спецобладнання, потрібне для сертифікації, а працівники пройшли необхідне навчання.

"Були спеціально надані навантаження на злітно-посадкову смугу, і зараз у нас є документ, яким чітко визначено які літаки, якої тонажності, з якою кількістю пасажирів можуть сідати сюди вже зараз, – каже перший заступник голови Хмельницької обласної ради Володимир Гончарук. – Обумовлені й всі обмеження. Цей документ ми маємо вже на руках."

Вантажні перевезення відремонтованою смугою розпочнуть здійснювати для служби поштової доставки з Дніпра до Хмельницького та у зворотному напрямку. Це робитимуть вночі з понеділка до п'ятниці. Тож в аеропорту готуються облаштувати і світлосигнальну систему.

"Розташування комплексів та споруд на території підприємства дає можливість модернізації аеропорту, будівництва додаткових платформ для розміщення повітряних суден, створення сучасних терміналів з обробки вантажів, – переконує директор КП "Аеропорт Хмельницький" Валерій Сорока. – Головними нашими конкурентними перевагами є збережена інфраструктура та можливість використовувати аеропорт в нових інвестиційних проєктах з мінімальними вкладеннями.

Реконструкція злітно-посадкової смуги несе за собою і перспективи для летовища. Планують покращити наявний перон для експлуатації повітряних суден кодової літери "С" по базі власних двигунів, будівати дві з’єднувальні руліжні доріжки; реконструювати систему водовідведення аеродрому; звести периметрову огорожу з охоронною сигналізацією; встановити світлосигнальне обладнання з обох напрямків по І категорії ІСАО та побудівати аварійно-рятувальну станцію.

Вартість проєктно-кошторисної документації складає 9,93 млн грн.

"Зі світлосигнальною системою ми матимемо можливість приймати літаки в будь-яку погоду, незалежно від пори доби, туману чи дощу, – запевняє Валерій Сорока. – Наступного року ми вже будемо повноцінним аеродромом".

Паралельно із поточним ремонтом триває робота у напрямку капітальної реконструкції хмельницького летовища, щоб у майбутньому аеропорт зміг приймати великі пасажирські літаки.

Нещодавно представники турецьких компаній, які мали ділові зустрічі з владою області, виявили бажання інвестувати в розбудову нового великого терміналу, щоб аеропорт мав змогу повноцінно займатись як вантажними, так і пасажирськими перевезеннями. Наразі іноземці готові вкласти близько $200 млн.

"Ми вже маємо пакет необхідних документів, які можемо передати народним депутатам, в міністерство інфраструктури і просити, щоб нам надалі трохи фінансово допомогти, – каже Володимир Гончарук. – Це величезні кошти, і наш обласний бюджет разом, навіть, з міським ніколи не потягне таких витрат. Це більше 2 млрд грн".

Тож місцева влада розраховує і на гроші з держбюджету. Претендувати на державне фінансування хмельницький аеропорт зможе лише після того, як матиме готову проєктно-кошторисну документацію. Завершити її розробку обіцяють до кінця року.

Довідка. Хмельницький аеропорт розташований на відстані 7 км на південний захід від м. Хмельницький на території загальною площею 134,8 га. Має злітно-посадкову смугу розміром 2 200 х 42 м із твердим покриттям. Аеропорт розпочав діяльність у 1952 році внаслідок утворення окремої ескадрильї, яка входила до складу 98 загону Чернівецького авіапідприємства Українського управління цивільної авіації, що проіснувала до 1 жовтня 1971 року. У 1984 році з нього було виконано перший авіарейс. У 1991 році на Хмельницькому аеропорту діяли вантажний та пасажирський термінали, а також митний пост.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький