Що дає дрес-код: дисципліну чи обмеження свобод
Навіщо потрібен дрес-код на роботі та які його плюси і мінуси
Одні співробітники вважають дрес-код дисциплінуючим чинником, інші ж - обмеженням свободи вираження поглядів. Для чого потрібна "робоча форма" одягу, розповідає Depo.Хмельницький за матеріалами "HH".
Білий верх, чорний низ; строгий діловий костюм; джинси, футболка, кеди; плаття від кутюр - в кожній компанії існує своя політика щодо дрес-коду, тобто одягу в робочий час.
Трохи більше третини компаній рекомендують офісний діловий стиль і стільки ж дозволяють ходити на роботу в повсякденному одязі. При цьому вимоги до дрес-коду стають більш м'якими. Наприклад, трохи менше третини роботодавців допускають стиль smart casual (або business casual), який передбачає більш демократичний зовнішній вигляд.
Навіщо потрібен дрес-код
Прихильники єдиного стилю одягу на роботі вважають, що, по-перше, дрес-код допомагає створити враження "серйозної організації", тим більше якщо відповідає іншим елементам фірмового стилю (бланків, буклетів, візиток, логотипу, дизайну інтер'єру).
По-друге, дрес-код сприяє чіткой ідентифікації: наприклад, за білими сорочками чи блузами з шийною хусткою певного кольору можна безпомилково визначити співробітників конкретного банку (принаймні тих, хто працює безпосередньо з клієнтами).
По-третє, робоча "уніформа" дозволяє швидше налаштуватися на робочий лад і дисциплінує співробітників.
До речі, це біда багатьох фрілансерів: працюючи в спортивних штанях і капцях, вони не усвідомлюють всю серйозність свого заняття.
І нарешті, дрес-код служить певним чинником згуртування колег, а також сприяє адаптації нових працівників. Якщо в організації введений дрес-код, новачка будуть сприймати як свого, у нього не буде страху, що він виглядає не так або дуже відрізняється від інших.
Як не передати куті меду
Противники єдиного корпоративного стилю часто апелюють до того, що суворий офісний, а тим більше уніфікований одяг приховує їхню індивідуальність і не дає права на самовираження. Хоча з іншого боку - не потрібно ретельно продумувати робочий гардероб та ламати голову над купівлею і компонуванням речей.
Разом з тим, є такі організації, в яких створюють детальну інструкцію, яка регламентує і висоту каблука для жінок, і гостроту стрілок на брюках для чоловіків. Це вже інша крайність. Так само як і вимога купувати одяг певних торгових марок або в певних магазинах.
Багато компаній, в тому числі корпорації зі світовим ім'ям, практикують так звані "вільні п'ятниці", коли в офісі допускається будь-який одяг.
Однією з важливих передумов успішного введення корпоративного стилю є завчасний розмову з колективом. Якщо дрес-код в компанії вже існує, то інформація про нього повинна обов'язково доводитися до всіх новачків і здобувачів. Деяких з них наявність дрес-коду може збентежити і відлякати.
У будь-якому випадку, навіть якщо в компанії не передбачений корпоративний стиль, краще носити одяг, який буде максимально відповідати стилю і атмосфері компанії. Пам'ятайте, що будь-який співробітник - це обличчя фірми.
Читайте також: Канадським жінкам можуть заборонити ходити на роботу на високих підборах
Арабська авіакомпанія ввела дрес-код для мандрівників
Мера італійського міста вигнали з ресторану через шорти
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький