Досвід АТО змінив підготовку пілотів та вдосконалив авіатехніку ЗСУ
Разом з військовою авіацією змінюються в Україні й авіатори
- Хмельницький
-
9 лютого 2017 15:53
В ЗСУ удосконалюють авіатехніку та підходи до вишколів пілотів, виходячи з аналізу виконання завдань авіаторами на Сході України, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".
Нині навчання льотних екіпажів у військах та навчання курсантів у головному виші ПС відбуваються з урахуванням досвіду бойових дій АТО. Підготовка й використання навчально-бойових завдань обов'язково враховує неоднорідність фізико-географічних умов Східного регіону України, що ускладнюють візуальне орієнтування льотного складу, особливо на малій висоті польоту.
У воєнному конфлікті на Донбасі побачили ряд технічних недоліків.
Як от відсутність на літаках Ан-26 та Ан-30Б станцій оптико-електронної протидії та автомати відстрілу хибних цілей.
Бойові літаки також не вирізнялися сучасними засобами повітряної розвідки та засекреченого радіозв'язку. Не краще й з обладнанням вертольотів Повітряних Сил та армійської авіації Сухопутних військ.
Запуск ракети сучасного ПЗРК пілот міг спостерігати тільки візуально.
"Від початку бойових дій на Донбасі пілотам довелось виконувати завдання, які не відпрацьовували на практиці в мирний час, - каже військовий льотчик 1-го класу полковник запасу і один з найдосвідченіших льотчиків-штурмовиків у ЗСУ Олександр. - Тоді вважали, що знищення блокпостів, вогневих засобів і живої сили ворога на позиціях і в опорних пунктах - типове завдання ствольної та реактивної артилерії, а не тактичної авіації. Але це завдання стало звичним для бойових пілотів на Донбасі."
Застосування ж бойової авіації під час АТО має кілька особливостей. Передусім - це висока ефективність системи розвідки противника, яку забезпечувала підтримкою всіх наявних сил.
За словами офіцера, це - і щільна ешелонована система ППО противника, і розвинута система інформаторів про дії наших військ, і придушення радіозв'язку між екіпажами та пунктами управління. Враховували й можливість перехоплення переговорів і втручання сторонніх осіб у радіообмін для дезінформації та зриву управління екіпажів.
Із перших днів війни розпочався активний пошук реальних можливостей як удосконалення авіаційної техніки, так і підвищення майстерності льотчиків. Вирішили питання закупівлі й невідкладного встановлення станцій оптико-електронної протидії "Адрос" для вертольотів військової авіації. У військах уже достатню кількість літаків і вертольотів мають це обладнання.
"У 2014-2015 роках відновили майже 150 одиниць авіаційної техніки, після виконання ремонту та модернізації отримали понад 40 літальних апаратів," - розповідає головний інженер авіації Повітряних Сил.
Змінилася підготовка в багатьох напрямках бойового навчання екіпажів. Авіатори набувають навичок зі знищення блокпостів терористів у полі та поблизу населених пунктів, ураження зведених мобільних вогневих підрозділів противника в складі бронетанкових, реактивних та артилерійських груп.
Досвід авіації в АТО нині детально вивчають у профільному виші Повітряних Сил.
"Весь досвід, якого набули наші пілоти у бойових діях на Сході України, обов'язково враховують під час льотної підготовки курсантів, особливо старших курсів, - наголошує начальник Харківського національного університету Повітряних Сил ім.Івана Кожедуба. - Наприклад, у курс навчання родів авіації включено вивчення тактичних прийомів бойового застосування авіації під час виконання бойових завдань із підтримки наземних військ, а також заняття з виживання після аварійного покидання літака під час бойових дій на території противника. На практичних заняттях постійно відпрацьовують такі елементи, як загальновійськовий бій, орієнтування на місцевості, маскування, приховане переміщення."
Аналіз бойової роботи в АТО змусив внести зміни в бойові статути й почати роботу з доопрацювання "Курсів бойової підготовки" авіації. Це стосується й скорочення часу реакції від виявлення об'єктів ворога до їх знищення.
Постала необхідність застосування літаків-ретрансляторів для підтримки радіозв'язку з екіпажами, які виконують завдання на великій відстані та наднизькій висоті.
Сьогодні відбувається постійне нарощування системи управління шляхом ретрансляції сигналів бойового управління.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький
Всі новини на одному каналі в Google News
- 10:58У Хмельницькому призупинили опалювальний сезон
- 13:39Знайшов у шафі та витягнув чеку: На Хмельниччині в руках у підлітка вибухнула граната ФОТО
- 12:21На Хмельниччині затримали посадовицю військкомату та стоматолога, які допомагали "відкосити" за 10 тисяч доларів ФОТО
- 07:30В "Укренерго" спрогнозували, коли будуть зі світлом міста, які найбільше постраждали від обстрілу 22 березня
- 15:45 Енергетична ситуація: в яких областях відключатимуть світло
- 12:25 Ситуація в регіонах після масованого обстрілу 22 березня: як відновлюються області
- 09:56Кількість жертв у Хмельницькому зросла, - МВС
- 08:24В Хмельницькому внаслідок ракетної атаки є влучання в інфраструктуру та жертви
- 07:05У кількох містах України — проблеми зі світлом після повітряної атаки
- 23:12Посмертна донорка з Хмельниччини врятувала життя чотирьом людям з Львівщини та Києва
- 13:01У Хмельницькому чоловік проникав у квартири в новобудовах та викрадав котли
- 09:38На Хмельниччині через недбалість лікаря померло немовля
- 09:27Піреус Банк відкрив відділення у Хмельницькому PROMO
- 08:58На Хмельниччині вночі збивали ворожі дрони. Є постраждала
- 13:33 В Україні стартувала весняна посівна
- 10:33 "Укрзалізниця" корегує рух чотирьох потягів через зсув залізничного полотна на Хмельниччині
- 22:55Перед судом постане правоохоронець з Хмельниччини, який переправляв ухилянтів за кордон
- 14:47Облцентри виділили на ЗСУ 19,5 млрд грн: половину з усіх грошей дав Київ, — КВУ
- 13:31 Міноборони України повідомило про новий алгоритм рекрутингу до лав ЗСУ