Досвід АТО змінив підготовку пілотів та вдосконалив авіатехніку ЗСУ

Разом з військовою авіацією змінюються в Україні й авіатори

Досвід АТО змінив підготовку пілотів та…

В ЗСУ удосконалюють авіатехніку та підходи до вишколів пілотів, виходячи з аналізу виконання завдань авіаторами на Сході України, повідомляє Depo.Хмельницький з посиланням на "Народну армію".

Нині навчання льотних екіпажів у військах та навчання курсантів у головному виші ПС відбуваються з урахуванням досвіду бойових дій АТО. Підготовка й використання навчально-бойових завдань обов'язково враховує неоднорідність фізико-географічних умов Східного регіону України, що ускладнюють візуальне орієнтування льотного складу, особливо на малій висоті польоту.

У воєнному конфлікті на Донбасі побачили ряд технічних недоліків.

Як от відсутність на літаках Ан-26 та Ан-30Б станцій оптико-електронної протидії та автомати відстрілу хибних цілей.

Бойові літаки також не вирізнялися сучасними засобами повітряної розвідки та засекреченого радіозв'язку. Не краще й з обладнанням вертольотів Повітряних Сил та армійської авіації Сухопутних військ.

Запуск ракети сучасного ПЗРК пілот міг спостерігати тільки візуально.

"Від початку бойових дій на Донбасі пілотам довелось виконувати завдання, які не відпрацьовували на практиці в мирний час, - каже військовий льотчик 1-го класу полковник запасу і один з найдосвідченіших льотчиків-штурмовиків у ЗСУ Олександр. - Тоді вважали, що знищення блокпостів, вогневих засобів і живої сили ворога на позиціях і в опорних пунктах - типове завдання ствольної та реактивної артилерії, а не тактичної авіації. Але це завдання стало звичним для бойових пілотів на Донбасі."

Застосування ж бойової авіації під час АТО має кілька особливостей. Передусім - це висока ефективність системи розвідки противника, яку забезпечувала підтримкою всіх наявних сил.

За словами офіцера, це - і щільна ешелонована система ППО противника, і розвинута система інформаторів про дії наших військ, і придушення радіозв'язку між екіпажами та пунктами управління. Враховували й можливість перехоплення переговорів і втручання сторонніх осіб у радіообмін для дезінформації та зриву управління екіпажів.

Із перших днів війни розпочався активний пошук реальних можливостей як удосконалення авіаційної техніки, так і підвищення майстерності льотчиків. Вирішили питання закупівлі й невідкладного встановлення станцій оптико-електронної протидії "Адрос" для вертольотів військової авіації. У військах уже достатню кількість літаків і вертольотів мають це обладнання.

"У 2014-2015 роках відновили майже 150 одиниць авіаційної техніки, після виконання ремонту та модернізації отримали понад 40 літальних апаратів," - розповідає головний інженер авіації Повітряних Сил.

Змінилася підготовка в багатьох напрямках бойового навчання екіпажів. Авіатори набувають навичок зі знищення блокпостів терористів у полі та поблизу населених пунктів, ураження зведених мобільних вогневих підрозділів противника в складі бронетанкових, реактивних та артилерійських груп.

Досвід авіації в АТО нині детально вивчають у профільному виші Повітряних Сил.

"Весь досвід, якого набули наші пілоти у бойових діях на Сході України, обов'язково враховують під час льотної підготовки курсантів, особливо старших курсів, - наголошує начальник Харківського національного університету Повітряних Сил ім.Івана Кожедуба. - Наприклад, у курс навчання родів авіації включено вивчення тактичних прийомів бойового застосування авіації під час виконання бойових завдань із підтримки наземних військ, а також заняття з виживання після аварійного покидання літака під час бойових дій на території противника. На практичних заняттях постійно відпрацьовують такі елементи, як загальновійськовий бій, орієнтування на місцевості, маскування, приховане переміщення."

Аналіз бойової роботи в АТО змусив внести зміни в бойові статути й почати роботу з доопрацювання "Курсів бойової підготовки" авіації. Це стосується й скорочення часу реакції від виявлення об'єктів ворога до їх знищення.

Постала необхідність застосування літаків-ретрансляторів для підтримки радіозв'язку з екіпажами, які виконують завдання на великій відстані та наднизькій висоті.

Сьогодні відбувається постійне нарощування системи управління шляхом ретрансляції сигналів бойового управління.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Хмельницький

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme