Які психологічні впливи використовували вояки УПА в українському опорі

Головним засобом пропоганди стала друкована продукція кількома мовами

Вплив на місцеве населення й на противника УПА та ОУН здійснювали шляхом поширення листівок, газет, журналів, брошур українською та іншими мовами: російською, польською, німецькою, повідомляє Depo.Хмельницький за матеріалами "Народної армії".

Листівки стали одним із головних видів інформаційно-пропагандистських друкованих видань. Вони вирізнялися коротким, доступним та емоційним текстом. Застосовували різні види листівок. Наприклад, інформаційні листівки доносили до читачів відповідні повідомлення про якісь події, дії конкретних людей, обстановку в регіоні.

Поширювали й листівки-гасла та листівки-заклики, що містили в собі короткі тексти, які закликали читачів до будь-яких конкретних дій. Вони мали невеликий формат, а їх текст набирався великим шрифтом. Іноді листівки-гасла виготовляли у вигляді плакатів і розклеювали в доступних для огляду місцях. Особливо вони були популярні після того, як 1939 року Червона армія захопила землі Західної України.

Пропагандисти УПА й референтура ОУН видавали газети переважно для місцевого українського населення. Вони стали для широких народних мас своєрідним рупором, що постійно нагадував про боротьбу із численними окупантами. Зазвичай газети виходили українською мовою, у них зберігалося характерне для Західної України стилістичне оформлення матеріалів. Водночас газетні статті вирізнялися актуальністю й інформативністю, враховували склад та інтереси читачів.

Брали до уваги й особливості національної психології та релігійного світогляду більшості читачів. Якою була загальна кількість підпільних газет, сьогодні важко сказати точно: історики УПА налічують до 20 назв. Основними друкованими органами опору були газети "На зміну", "Підпільні вісті", "Самостійник".

Брошура - досить поширений у 40-ві й 50-ті роки вид друкованої пропагандистської продукції. Вона мала більші тексти, аніж листівка, а, крім того, були малюнки. Брошури були популярні серед читачів, оскільки докладно роз'яснювали будь-яке питання або розбивали аргументи супротивника (контрпропаганда). Однак в умовах підпілля брошури було важче ховати, аніж листівки та газети, тому в УПА й ОУН прагнули видати їх невеликим форматом.

Сприятливим моментом для розміщення засобів наочної агітації вважали час напередодні вступу військ противника в населений пункт.

Більше про події Хмельниччини читайте на Depo.Хмельницький Слідкуйте за нашими новинами в соцмережах і долучайтеся до наших груп ВКонтакті, Фейсбук та Твітері